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
auto

Dacia Spring mint egy család első autója?

villanyautózás a gyakorlatban
PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cub212Lmh1L2Vtb3Rpb24tZGlqY3NvbWFnb2siIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vd3d3Lm9tdi5odS9lbW90aW9uLWRpamNzb21hZ29rJywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wNy9sZWFkLWJhbm5lci1tb2JpbGUtNjAweDUwMC0xLnBuZyIgbWVkaWE9IihtYXgtd2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDcvbGVhZC1iYW5uZXItZGVza3RvcC0xMzAweDYwMC0xLnBuZyIgbWVkaWE9IihtaW4td2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PGltZyBzcmM9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDcvbGVhZC1iYW5uZXItZGVza3RvcC0xMzAweDYwMC0xLnBuZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+

Az elektromos autózásról sokan úgy vélekednek, hogy egy mai villanyautó csak második autónak alkalmas egy családban. Második autónak a többség valami régi, olcsó kisautót választ, így rögtön rövidre is zárják a villanyautó vásárlás kérdését azzal, hogy ahelyett egy elektromos autó túl drága.

Hét személy, 280 km hatótáv: ilyen a Citroën családi egyterűje

Így el is jutottunk oda, amit az iskolák és az óvodák koronavírust követő újranyitása után nap mint nap tapasztalhatunk: a dízel kombi 20 percig kerreg az óvoda parkolójában. Apa melegíti a motort, amíg anya beviszi a gyereket. Egyedül érkező bátrabb szülők járó motorral hagyják magára a parkoló autót. (Azt nem tudom technikailag hogyan nehezítik meg az autó ellopását…)

Most lett csak igazán vonzó a kínai elektromos kombi

Villanyautós fórumokon és szerkesztőségi beszélgetésekben is többször felmerült már, hogy újra kellene definiálni az első és második autó fogalmát. Számos villanyautóra váltó család esetében alakul úgy a történet, hogy vesznek egy olcsóbb elektromos autót a második autó helyett, majd arra eszmélnek, hogy az első autónak kikiáltott dízel kombi már két hete be sem volt indítva, mert szinte mindenhová az elektromos autóval járnak. Ha pedig nem a kínálat legaljáról, egy idősebb, kevésbé komfortos, kicsi akkus, szűk hatótávú elektromos autót választottak volna, akkor még ritkábban lenne szükség a korábban elsődlegesként használt hagyományos meghajtású autóra.

Mekkora a Dacia Spring?

Nektek mi a véleményetek, mit kellene első autónak neveznünk? A tágasabbat, amivel 2 havonta elutazunk a nagyihoz és évente egyszer elmegyünk nyaralni? Esetleg azt az elektromos kisautót, amibe minden nap beül az egész család, lerakjuk a gyerekeket az óvodában, iskolában, majd elmennek a szülők a munkahelyükre, délután pedig ugyanez visszafelé, esetleg egy bevásárlással, a gyereknek néhány különórával fűszerezve? Ugyan csak napi 30-50 kilométert autózunk, de ezt megtesszük az év minden munkanapján.

Tesla Model Y, a sokak által várt családi autó?

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.
Összehasonlítás