Az elektromos autózásról sokan úgy vélekednek, hogy egy mai villanyautó csak második autónak alkalmas egy családban. Második autónak a többség valami régi, olcsó kisautót választ, így rögtön rövidre is zárják a villanyautó vásárlás kérdését azzal, hogy ahelyett egy elektromos autó túl drága. Hét személy, 280 km hatótáv: ilyen a Citroën családi egyterűje Így el is jutottunk oda, amit az iskolák és az óvodák koronavírust követő újranyitása után nap mint nap tapasztalhatunk: a dízel kombi 20 percig kerreg az óvoda parkolójában. Apa melegíti a motort, amíg anya beviszi a gyereket. Egyedül érkező bátrabb szülők járó motorral hagyják magára a parkoló autót. (Azt nem tudom technikailag hogyan nehezítik meg az autó ellopását…) Most lett csak igazán vonzó a kínai elektromos kombi Villanyautós fórumokon és szerkesztőségi beszélgetésekben is többször felmerült már, hogy újra kellene definiálni az első és második autó fogalmát. Számos villanyautóra váltó család esetében alakul úgy a történet, hogy vesznek egy olcsóbb elektromos autót a második autó helyett, majd arra eszmélnek, hogy az első autónak kikiáltott dízel kombi már két hete be sem volt indítva, mert szinte mindenhová az elektromos autóval járnak. Ha pedig nem a kínálat legaljáról, egy idősebb, kevésbé komfortos, kicsi akkus, szűk hatótávú elektromos autót választottak volna, akkor még ritkábban lenne szükség a korábban elsődlegesként használt hagyományos meghajtású autóra. Mekkora a Dacia Spring? Nektek mi a véleményetek, mit kellene első autónak neveznünk? A tágasabbat, amivel 2 havonta elutazunk a nagyihoz és évente egyszer elmegyünk nyaralni? Esetleg azt az elektromos kisautót, amibe minden nap beül az egész család, lerakjuk a gyerekeket az óvodában, iskolában, majd elmennek a szülők a munkahelyükre, délután pedig ugyanez visszafelé, esetleg egy bevásárlással, a gyereknek néhány különórával fűszerezve? Ugyan csak napi 30-50 kilométert autózunk, de ezt megtesszük az év minden munkanapján. Tesla Model Y, a sokak által várt családi autó? Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!