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 Úgy tűnik, hogy Rüsselsheimbe is eljutott a hír, miszerint Magyarországon épp a hidrogén hetét éljük. Megnyitott az ország első H2 töltőállomása, megkezdődött a Toyota Mirai forgalmazása. A viccet félre téve, nyilvánvalóan nem a magyar piac és a helyi töltőinfrastruktúra fejlődésének elindulása az oka annak, hogy az Opel úgy döntött, kis sorozatban ugyan, de gyártásba küldik a Vivaro hidrogén üzemanyagcellás változatát. Átadták Magyarország első hidrogén töltőállomását Michael Lohscheller, az Opel vezetője, a Business Insidernek adott interjúban elmondta, hogy bár az elektromobilitás tekintetében továbbra is akkumulátoros energiatárolásban látja a jövőt, különösen az olyan kisebb járművek esetében, mint a Corsa vagy a Mokka. Ennek ellenére a hidrogén üzemanyagcellás fejlesztések sem álltak le. 20 éve kutatják a területet, és azt látjuk, hogy a zöld hidrogén CO2-egyensúlya kiváló, a rövid tankolási idő pedig vonzó az autósok számára- Ennek eredményeképp a cég úgy döntött, hogy 2021 végén megkezdik az Opel Vivaro kisteherautó hidrogénnel hajtott változatának sorozatgyártását, igaz egyelőre inkább kísérletről beszélhetünk, ugyanis évente mintegy 1000 járművet terveznek gyártani, így 2023-ig 2000 példány majd le Rüsselsheimben a gyártósorról Opel Vivaroból és testvérmodelljeiből hidrogén tüzelőanyagcellás változatban. Megmutatta elektromos kisteherautóját az Opel Az újdonság árát firtató kérdésre a BI újságírója válaszként azt kapta, hogy mint minden új technológia ez sem lesz olcsó, egyértelműen a dízel változatnál magasabb áron juthatnak majd korom helyett vizet kipufogó Opelhez a vásárlók. A kis sorozat azonban a piaci igények felmérésére alkalmas lehet. Az Opel látni szeretné, hogyan kell méretezni a jövőben a sorozatot, amihez fontos információ lesz, hogy milyen gyorsan kapkodják el a 2000 példányt és mennyit hajlandók érte fizetni a flottavásárlók. Lohscheller úgy véli, Németországban jó esélyekkel indul a hidrogénnel hajtott Vivaro. Sok olyan ügyféllel vannak kapcsolatban, akik vonzónak tartják a gyors tankolást és a pénzügyi hatékonyságot, ezért érzik úgy, hogy az üzemanyagcellának jövője van, különösen a könnyű haszongépjárművekben. 2000 elektromos Vivaro furgont rendelt egyetlen cég A flottavásárlók hajlandóak az alacsony üzemeltetési költségért vagy a környezetvédő imidzsért magasabb kezdeti beruházást eszközölni. Ezt alátámasztja, hogy az akkumulátoros elektromos Vivaro is jól fogy, Angliában például van olyan ügyfél, mint a British Gas, amely már 3000 darabos sorozatot rendelt e-Vivaro-ból a dízel járműveknél magasabb vételár ellenére. A hidrogénes újdonság mellett az interjú kitért az Opel akkus villanyautóira is, így megtudhattuk, hogy 2020-ban összesen 35.000 tisztán elektromos autót értékesítettek, amely az eladások kb. 6%-át jelentette. Idén már most egyértelműen látszik, hogy két számjegyűre növekszik a villanyautók aránya. Egyre csökken az elektromobilitással szemben megfogalmazott szkepcitizmus. Bár javul, de Lohscheller szerint még mindig nehéz kérdés a töltőinfrastruktúra. A villanyautók vezetési élményét viszont egyre többen találják vonzónak. 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 Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!