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
auto
2024. 04. 19. péntek

Különös elmélet született arról, miért nem fogynak a VW villanyautók Kínában

elektromos autó

Meglepően gyengén kezdett a Volkswagen ID.4 tisztán elektromos SUV Kínában, a FAW-VW és a SAIC-VW által gyártott két változatából együttesen a megjelenésük után két hónappal, májusban már csupán kicsivel több mint 1200 darab fogyott a Reuters információi szerint. Szakértők eleinte az autó műszaki jellemzőit, az erősebb riválisokat, és az új kereskedői hálózat problémáit okolták a vártnál jóval gyengébb kezdésért, ám Daniel Schwarz, a Stifel befektetési bank és pénzügyi szolgáltató társaság elemzője egy ezeknél sokkal extrémebb magyarázattal állt elő: szerinte a VW-kereskedők dress code-ja riasztja el a vásárlókat.

Schwarz próbavásárlókat küldött a kínai Volkswagen-kereskedésekbe, csakúgy, mint a Tesla és a NIO szalonjaiba, hogy értékeljék a kiszolgálás minőségét, és arra az eredményre jutott, hogy a vásárlónak álcázott „ügynökök” tapasztalata jóval pozitívabb volt a két utóbbi autógyártó boltjaiban. Míg a VW-kereskedők konzervatívan öltözködtek (értsd: fehér ing és nyakkendő), és idősebbek is voltak, addig a Teslánál és a NIO-nál lazább stílus volt a jellemző, a fiatalokból álló munkaerő energetikusabb és határozottabb volt, ami a próbavásárlók szerint jócskán megnöveli a vásárlási kedvet. A Volkswagen potenciális vásárlói ezzel szemben – különösebben a fiatalabb generáció – feszélyezve érezhetik magukat a kereskedésben, és a konzervatív öltözet akár azt az üzenetet is közvetítheti számukra, hogy a Volkswagen mit sem változva továbbra is a hagyományos üzletébe kapaszkodik.

Egyes elméletek szerint az ID.4 népszerőségére az sincs jó hatással, hogy a négyes szám mandarin kiejtése erősen hasonlít a „meghalni” szóéhoz, ami a babonásabb vásárlókat eltántoríthatja egy autó megvételétől.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.