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 Meglepően gyengén kezdett a Volkswagen ID.4 tisztán elektromos SUV Kínában, a FAW-VW és a SAIC-VW által gyártott két változatából együttesen a megjelenésük után két hónappal, májusban már csupán kicsivel több mint 1200 darab fogyott a Reuters információi szerint. Szakértők eleinte az autó műszaki jellemzőit, az erősebb riválisokat, és az új kereskedői hálózat problémáit okolták a vártnál jóval gyengébb kezdésért, ám Daniel Schwarz, a Stifel befektetési bank és pénzügyi szolgáltató társaság elemzője egy ezeknél sokkal extrémebb magyarázattal állt elő: szerinte a VW-kereskedők dress code-ja riasztja el a vásárlókat. Schwarz próbavásárlókat küldött a kínai Volkswagen-kereskedésekbe, csakúgy, mint a Tesla és a NIO szalonjaiba, hogy értékeljék a kiszolgálás minőségét, és arra az eredményre jutott, hogy a vásárlónak álcázott „ügynökök” tapasztalata jóval pozitívabb volt a két utóbbi autógyártó boltjaiban. Míg a VW-kereskedők konzervatívan öltözködtek (értsd: fehér ing és nyakkendő), és idősebbek is voltak, addig a Teslánál és a NIO-nál lazább stílus volt a jellemző, a fiatalokból álló munkaerő energetikusabb és határozottabb volt, ami a próbavásárlók szerint jócskán megnöveli a vásárlási kedvet. A Volkswagen potenciális vásárlói ezzel szemben – különösebben a fiatalabb generáció – feszélyezve érezhetik magukat a kereskedésben, és a konzervatív öltözet akár azt az üzenetet is közvetítheti számukra, hogy a Volkswagen mit sem változva továbbra is a hagyományos üzletébe kapaszkodik. Egyes elméletek szerint az ID.4 népszerőségére az sincs jó hatással, hogy a négyes szám mandarin kiejtése erősen hasonlít a „meghalni” szóéhoz, ami a babonásabb vásárlókat eltántoríthatja egy autó megvételétől. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!