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
auto
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

A Volkswagen csoport az eladott darabszám alapján az elmúlt években rendre a világ első számú, vagy második legnagyobb autógyártója, ráadásul teljes gőzzel ráfordult a villanyautós váltásra. Szerencsére a vállalat most már egy ideje külön beszámol az elektromos paletta eladási számairól, így mi is be tudjuk mutatni ezeket.

Az irány remek, de azért van pár problémás terület.

138%

2020-hoz hasonlítani mindig kicsit kétes, hiszen a pandémia miatt a legtöbb autógyártó gyengélkedett, pláne az európai piacon. Ennek ellenére jó látni a 138%-os növekedést, így a VW csoport 121 ezer tisztán elektromos autót adott el a harmadik negyedévben, és idén már 293 ezernél jár a világon. Természetesen érdemes észben tartani, hogy a jó harmadik negyedéves adat is még csak 6%-a a csoport összes eladásainak, magyarul az autóik 94%-ában még egy belsőégésű motor (is) dolgozott.

Európa a csoport eladásainak 72%-át adta, és ha a cég összes márkáját együtt nézzük, akkor

közel 210 ezer eladott autóval piacvezetők voltak a kontinensen.

Amerikában csoport szinten idén eddig a második helyet szerezték meg a villanyautók piacán, ami 27 ezer autót 8%-os piaci részesedést jelent. A második hely dicséretes, de a darabszám egyelőre még elég szerény, nagyjából 11%-a az első helyezett adatainak. Kínában idén folyamatos a növekedés, az első 9 hónapban 47 ezer tisztán elektromos autó adtak el. A vállalat 2021-es célja 80-100 ezer autó ezen a piacon ami azt jelenti, hogy nagyjából annyi villanyost kell eladniuk a hátralévő 3 hónapban, mint az első 9-ben.

Házi erősorrend

Ha a márkák sorrendjét nézzük, az év első 9 hónapjában a 293 ezres tortából, közel 168 ezer autóval a VW hasította ki a legnagyobb szeletet. Nagyjából az éves eladások ötödét hozta az Audi, tizedét pedig a Škoda. Kicsit kevesebb mint 9000 villanyautót adott el a Seat, de közel 3000 teherjárművel az MAN és a VW márkás áruszállítók is hozzátették a magukét az eredményhez.

A típusok között az első 5 az ID.4, ID.3, e-Tron család, Taycan család, illetve az Enyaq. A Porsche kapcsán érdemes megjegyezni, hogy több Taycant adtak el, mint 911-est.

Összességében örülhetnek Wolfsburgban a szép növekedésnek és Európában a széles modellpaletta, a helyi gyártás, és a beépített vásárlói bázis előnyét ügyesen aknázta ki a vállalat - különösen a VW márka. Amerikában meglehetősen aránytalan a piac, hiszen 70%-át egy cég bitorolja, és a maradékon osztozkodik mindenki más, ráadásul itt a vásárlók is kevésbé keresik még a tisztán elektromos modelleket Európához és Kínához képest. Ugyanakkor ez egy jelentős kiaknázatlan piacot is jelent. Kínában az ID.4 és az ID.6 két-két változatban, és két külön vegyesvállalatban készül, illetve nemrég mutatták be az ID.3-at is. Az eredeti értékesítési célok elérése rendkívüli mutatvány lenne, de semmi sem lehetetlen - kíváncsian várjuk az éves eredményeket.

A közlemény megemlíti egyébként, hogy a cég az idei év első 9 hónapjában eladott 246 ezer plug-in hibridet is, ami 133%-os növekedés az előző évhez képest.

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

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.