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 A Volkswagen csoport az eladott darabszám alapján az elmúlt években rendre a világ első számú, vagy második legnagyobb autógyártója, ráadásul teljes gőzzel ráfordult a villanyautós váltásra. Szerencsére a vállalat most már egy ideje külön beszámol az elektromos paletta eladási számairól, így mi is be tudjuk mutatni ezeket. Az irány remek, de azért van pár problémás terület. 138% 2020-hoz hasonlítani mindig kicsit kétes, hiszen a pandémia miatt a legtöbb autógyártó gyengélkedett, pláne az európai piacon. Ennek ellenére jó látni a 138%-os növekedést, így a VW csoport 121 ezer tisztán elektromos autót adott el a harmadik negyedévben, és idén már 293 ezernél jár a világon. Természetesen érdemes észben tartani, hogy a jó harmadik negyedéves adat is még csak 6%-a a csoport összes eladásainak, magyarul az autóik 94%-ában még egy belsőégésű motor (is) dolgozott. Európa a csoport eladásainak 72%-át adta, és ha a cég összes márkáját együtt nézzük, akkor közel 210 ezer eladott autóval piacvezetők voltak a kontinensen. Amerikában csoport szinten idén eddig a második helyet szerezték meg a villanyautók piacán, ami 27 ezer autót 8%-os piaci részesedést jelent. A második hely dicséretes, de a darabszám egyelőre még elég szerény, nagyjából 11%-a az első helyezett adatainak. Kínában idén folyamatos a növekedés, az első 9 hónapban 47 ezer tisztán elektromos autó adtak el. A vállalat 2021-es célja 80-100 ezer autó ezen a piacon ami azt jelenti, hogy nagyjából annyi villanyost kell eladniuk a hátralévő 3 hónapban, mint az első 9-ben. Házi erősorrend Ha a márkák sorrendjét nézzük, az év első 9 hónapjában a 293 ezres tortából, közel 168 ezer autóval a VW hasította ki a legnagyobb szeletet. Nagyjából az éves eladások ötödét hozta az Audi, tizedét pedig a Škoda. Kicsit kevesebb mint 9000 villanyautót adott el a Seat, de közel 3000 teherjárművel az MAN és a VW márkás áruszállítók is hozzátették a magukét az eredményhez. A típusok között az első 5 az ID.4, ID.3, e-Tron család, Taycan család, illetve az Enyaq. A Porsche kapcsán érdemes megjegyezni, hogy több Taycant adtak el, mint 911-est. Összességében örülhetnek Wolfsburgban a szép növekedésnek és Európában a széles modellpaletta, a helyi gyártás, és a beépített vásárlói bázis előnyét ügyesen aknázta ki a vállalat - különösen a VW márka. Amerikában meglehetősen aránytalan a piac, hiszen 70%-át egy cég bitorolja, és a maradékon osztozkodik mindenki más, ráadásul itt a vásárlók is kevésbé keresik még a tisztán elektromos modelleket Európához és Kínához képest. Ugyanakkor ez egy jelentős kiaknázatlan piacot is jelent. Kínában az ID.4 és az ID.6 két-két változatban, és két külön vegyesvállalatban készül, illetve nemrég mutatták be az ID.3-at is. Az eredeti értékesítési célok elérése rendkívüli mutatvány lenne, de semmi sem lehetetlen - kíváncsian várjuk az éves eredményeket. A közlemény megemlíti egyébként, hogy a cég az idei év első 9 hónapjában eladott 246 ezer plug-in hibridet is, ami 133%-os növekedés az előző évhez képest. 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!