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
auto
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

Úgy néz ki Herbert Diess a VW csoport vezérigazgatója minden hétre tartogat valami témát, amit felkaphat a sajtó, és elhangzik, vagy történik valami a cég körül, amin megrökönyödnek az emberek.

Most egy különleges vendégszereplőt is szerződtetett a mutatványhoz.

Feat. Elon Musk

Diess mindent elkövet, hogy motiválja és felrázza a VW közép és felsővezetőit. Rövid időn belül ez a második olyan történet, ahol száznál is több menedzsert hív össze, hogy az elektromos és digitális átállás szükségességéről, és elodázhatatlan felgyorsításáról tartson hegyi beszédet.

Vészhelyzet Wolfsburgban: a Tesla kicsinál minket!

Ezek a meetingek nem mentesek a kemény szavaktól, és a kiszivárgó információk alapján hangulatukban igyekeznek elültetni a fejekben, hogy bár látszólag a világ tetején áll a cég, a jövő, a talpon maradás a tét, még ha ezt még ma sokan nem is érzik. Legutóbb ehhez a VW márka igazgatóját hívta harcostársnak a csoport feje, most, pedig egy olyan idegenlégióst igazolt, akire tényleg senki nem számíthatott.

Először a német Handelsblatt szellőztette meg, majd Diess maga is megerősítette Twitteren, hogy amikor múlt csütörtökön a vállalat 200 felsővezetőjével az osztrák Alpbach községében tartott tanácskozást, egy különleges vendéget is hívott

videókonferencián betárcsázott Elon Musk, a Tesla első embere.

Mondanunk sem kell, hogy nem nagyon hallottunk még olyanról, hogy egy vállalat és termékpalettája gyökeres átalakításáról szóló belső tanácskozásra a legnagyobb konkurens vezérét hívják meg, hogy adjon nekik tippeket. Márpedig azt az elmúlt hetekben, hónapokban, sőt ezen a kihelyezett értekezleten is elmondta Diess, hogy az elektromobilitás terén így tekint a Teslára.

A beszámolók szerint a VW vezetője többek között azt kérdezte Musktól, hogyan volt lehetséges, hogy a Tesla ilyen gyorsan reagált a chiphiányra, és a hírek szerint három hét alatt képes volt a hiányzó félvezetők helyett más eszközökhöz vezérlő szoftvert írni. Az amerikai autógyártó vezetője erre azt mondta, hogy ő alapvetően mérnök, és mindent ilyen szemszögből közelít meg, ilyen a vezetési stílusa is. Emellett mindig is lenyűgözték az olyan termelési kihívások, mint a beszállítói lánc, a logisztika, vagy a termelési folyamatok fejlesztése.

Musk azt is hozzátette, ő nem tart attól, hogy a VW ne tudna sikeresen átalakulni villanyautó gyártóvá, és a legnagyobb versenytársként gondol a cégre. Emellett, véleménye szerint a német vállalat az autóipar egy ikonja, és remek termékeket gyárt, neki is volt több autója tőlük, és sokáig egy 911-es Porschéval járt.

Diess Twitter posztjában megköszönte Musknak, hogy eleget tett a felkérésnek, és ezzel köszönt el:

Hamarosan meglátogatunk Grünheidében!

– utalva ezzel a Giga Berlinre, a Tesla első európai gyárára.

Diess sokkolta a VW vezérkart: minden negyedik német alkalmazott utcára kerülhet

Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Tibor, Szöcske vagy Balázs ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.