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
auto
2024. 03. 29. péntek

A Nissan még júliusban jelentette be, hogy nem csupán megtartja, de bővíteni is fogja sunderlandi gyárát, és Európa legnagyobb elektromobilitási központját hozza létre körülötte. Az úgynevezett EV36Zero centrum megépítése egy egymilliárd angol font értékű beruházásból történik, amelynek közel felét arra fordítja a vállalat, hogy egy vadonatúj tisztán elektromos crossover gyártását készítse elő. Rögtön megindultak a találgatások, hogy ez az újdonság vajon a Nissan LEAF utódja lesz-e. Az Autocar magazin most a japán gyártó európai igazgatójától megtudta, hogy igen, tényleg erről van szó.

Európában gyártja majd legújabb elektromos autóját a Nissan

A LEAF várhatóan körülbelül 2025-ig marad kínálatban, amíg az új, CMF-EV padlólemezes crossover le nem váltja, az azonban nem teljesen egyértelmű, hogy a LEAF név marad-e, és a crossoverre a világ egyik legismertebb villanyautójának harmadik generációjaként tekinthetünk, vagy egy teljesen más modell lesz. Az évtized közepén a vállalat európai kínálata öt elektromosított crossoverből/városi terepjáróból fog állni: a Juke, a Qashqai, az X-Trail, a LEAF-utód, és az Ariya közül egyelőre a két utóbbiról tudjuk biztosra, hogy tisztán elektromos hajtással érkezik.

Az új crossoverről egyelőre ennyink van, az biztos, hogy formát vált a LEAF

Az igazgató arról is beszélt, hogy a Mitsubishi-Renault-Nissan Szövetség segít majd nekik más szegmenseket is elektromosítani, például a Micra szuperminit. A kulcs a nyereségesség, ezért kizárólag teljesen elektromos autó jöhet szóba – mondta Guillaume Cartier. Kifejtette, hogy a Nissan nem fog a belsőégésű motor fejlesztésébe fektetni, hogy az megfeleljen az Euro 7-es normának, merthogy úgy a haszonkulcs körülbelül fele lenne minden egyes autón annak, amit elektromos autónál el lehetne érni. „Ezért mi a villanyautókra szavazunk, tudva, hogy a költségeik csökkenni fognak.

2025-re egyébként a Nissan teljes portfóliója elektromosított lesz, vagy tisztán elektromos, vagy e-Power hibrid hajtással. Hidrogénes üzemanyagcellás rendszerrel a Nissan nem fog foglalkozni a jövőben. Az Autocar úgy tudja, hogy a Nissan még idén ősszel felfedi a részleteket az aktuális elektromobilitási stratégiáját illetően.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.