Ha Alec Issigonis újra megtervezhetné a klasszikus Minit, az ikonikus kisautó villanymotort kapna. Hiszen az 1959-ben piacra dobott eredeti egy olajválság idején készült, így az üzemanyag-takarékosság, valamint a négy utas és poggyászuk lehető legkisebb helyigényű szállításának ötletén alapult. A Mini Recharged projekt lehetőséget kínál a klasszikus Mini történetének folytatására a 21. században – írja a BMW sajtóközleménye. A klasszikus Mini elektromosra átalakításának ötlete már a tisztán elektromos Mini Cooper SE sorozatgyártását megelőzően megjelent. Az első klasszikus Mini Electric 2018-ban a New York-i Autószalonon mutatkozott be. A reakciók annyira pozitívak voltak, hogy a Mini Plant Oxford csapata kidolgozott egy átépítési tervet a klasszikus Minivel rendelkező ügyfelek számára.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 Tisztán elektromos meghajtással mutatkozott be az eredeti MINI Az átalakítás során az eredeti benzinmotort modern elektromos hajtásra cserélik, de nagyon fontos, hogy kizárólag visszafordítható változtatásokat hajtanak végre a járművön. A koncepció része, hogy megmaradjon a lehetőség a klasszikus autó eredeti állapotának visszaállítására, ezért minden jármű eredeti motorját megjelölik és raktározzák. Az átépítéssel a klasszikus autó megőrzi eredeti karakterét, miközben lehetővé teszi a rajongók számára az elektromos hajtáslánc teljesítményének kiélvezését, mondja Bernd Körber, a Mini márkaigazgatója. A Mini Recharged projektnek köszönhetően a jármű élettartama fenntartható módon hosszabbítható meg. A beépített villanymotor teljesítménye 90 kW, amely 9 másodperc alatt gyorsítja a kisautót 100 km/h sebességre. Az akkumulátor körülbelül 160 km hatótávra elegendő, a fedélzeti töltő teljesítménye pedig 6,6 kW-os. A modern autó paraméterei, mint a kiválasztott fokozat vagy a hatótáv, a klasszikus műszerfalon jelennek meg. A projekt eredményeképp a klasszikus Mini újra a londoni belvárosi utcakép része lehet anélkül, hogy a tulajdonosnak ki kellene fizetni a környezetvédelmi adót képező dugódíjat. Jelenleg minden ötödik új Mini elektromos meghajtással kerül az utakra, és talán nem mindenki tudja, hogy egy elektromos átalakítás az újabb karosszériával is megelőzte a Mini Cooper SE piacra dobását. A 2003-ban bemutatott Olasz meló című film forgatásakor Los Angeles városa nem járult hozzá, hogy belsőégésű motoros autókkal forgassanak az aluljárókban, ezért a rendező megbízta John Carpentert, a film járműkoordinátorát a Minik elektromosra alakításával. 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 Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!