PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cua2lhLmNvbS9odS9tb2RlbGxlay9ldjMvYmVtdXRhdG8vP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1sZWFkYmFubmVyJnV0bV9jYW1wYWlnbj12aWxsYW55YXV0b3NvazIwMjUmdXRtX2lkPXZpbGxhbnlhdXRvc29rMjAyNSZ1dG1fY29udGVudD1ldjMiIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vd3d3LmtpYS5jb20vaHUvbW9kZWxsZWsvZXYzL2JlbXV0YXRvLz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09bGVhZGJhbm5lciZ1dG1fY2FtcGFpZ249dmlsbGFueWF1dG9zb2syMDI1JnV0bV9pZD12aWxsYW55YXV0b3NvazIwMjUmdXRtX2NvbnRlbnQ9ZXYzJywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wMy9raWEtZXYzLTYwMHg1MDAtMDMyNS5wbmciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzAzL2tpYS1ldjMtMTMwMHg2MDAtMDMyNS5wbmciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzAzL2tpYS1ldjMtMTMwMHg2MDAtMDMyNS5wbmciIGFsdD0iIj48L3BpY3R1cmU+PC9hPg== Az Északi-tengeri csatorna amszterdami szakaszán működő dízelmeghajtású kompokat még az 1930-as években állították forgalomba, és azóta szerves részét képezik a helyi tömegközlekedésnek, ám a zéró károsanyag-, és szén-dioxid-kibocsátásra való igény ezeket a szennyező óriásokat is elérte. Meg is született a döntés Amszterdam tömegközlekedési vállalata, a Gemeentelijk Vervoerbedrijf (GVB) kompflottájának elektromosításáról: 2023-ra minden kompnak elektromosnak kell lennie. Az üzemeltető által megvásárolt öt új elektromos hajtású komp első tagja már 2021 augusztusában munkába állt. Forrás: ABB A GVB az Északi-tengeri csatorna három nagy forgalmú, évente több mint 350.000 gépkocsit szállító útvonalán állítja forgalomba az elektromos kompokat. A járművek folyamatosan, éjjel-nappal fognak közlekedni, és minden 20 perces oda-vissza út után mindössze 3 percük lesz akkumulátoraik feltöltésére. Emiatt a megbízható szolgáltatás folyamatos fenntartásának egyik kritikus tényezője a gyorstöltés lesz. A 680 kWh akkukapacitású elektromos kompok töltéséhez a BAM Csoporthoz tartozó BAM Infra Rail bv az ABB-vel működik együtt, előbbi a teljesen automatizált töltőállomások kivitelezését végzi, utóbbi pedig egy olyan technológiát biztosít, amely lehetővé teszi, hogy az elektromos hálózaton fellépő áramingadozások ne befolyásolják a töltőberendezések által biztosított 750 V egyenáramú (DC) tápellátást. Az ABB le is szállított három ACS880 típusú betápmodult, mely az IGBT-s (Insulated Gate Bipolar Transistor) technológia elve alapján alakítja át a váltakozó áramú hálózati energiát, miközben reagál a hálózati eseményekre és kompenzálja a feszültségeséseket. Forrás: ABB Ha probléma lenne a töltéssel, akkor sincs minden veszve, merthogy a kompokat plug-in hibridnek tervezték. A normál üzemrend szerint 100%-ban elektromosan működnek, de vészhelyzet esetén, illetve 8-as szélerősség felett bekapcsolják a generátorát. Az új GVB kompok maximum 400 utas, 20 gépkocsi, vagy 4 kamion szállítására alkalmasak, és miután mind az öt elektromos komp forgalomba állt, a régi dízelüzemű kompok pedig kikerültek a forgalomból, évente 800.000 liter dízel üzemanyagot fog megspórolni az üzemeltető vállalat, ami több mint 2400 tonnányi szén-dioxid-kibocsátás megszűnését jelenti. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!