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 Az Északi-tengeri csatorna amszterdami szakaszán működő dízelmeghajtású kompokat még az 1930-as években állították forgalomba, és azóta szerves részét képezik a helyi tömegközlekedésnek, ám a zéró károsanyag-, és szén-dioxid-kibocsátásra való igény ezeket a szennyező óriásokat is elérte. Meg is született a döntés Amszterdam tömegközlekedési vállalata, a Gemeentelijk Vervoerbedrijf (GVB) kompflottájának elektromosításáról: 2023-ra minden kompnak elektromosnak kell lennie. Az üzemeltető által megvásárolt öt új elektromos hajtású komp első tagja már 2021 augusztusában munkába állt. Forrás: ABB A GVB az Északi-tengeri csatorna három nagy forgalmú, évente több mint 350.000 gépkocsit szállító útvonalán állítja forgalomba az elektromos kompokat. A járművek folyamatosan, éjjel-nappal fognak közlekedni, és minden 20 perces oda-vissza út után mindössze 3 percük lesz akkumulátoraik feltöltésére. Emiatt a megbízható szolgáltatás folyamatos fenntartásának egyik kritikus tényezője a gyorstöltés lesz. A 680 kWh akkukapacitású elektromos kompok töltéséhez a BAM Csoporthoz tartozó BAM Infra Rail bv az ABB-vel működik együtt, előbbi a teljesen automatizált töltőállomások kivitelezését végzi, utóbbi pedig egy olyan technológiát biztosít, amely lehetővé teszi, hogy az elektromos hálózaton fellépő áramingadozások ne befolyásolják a töltőberendezések által biztosított 750 V egyenáramú (DC) tápellátást. Az ABB le is szállított három ACS880 típusú betápmodult, mely az IGBT-s (Insulated Gate Bipolar Transistor) technológia elve alapján alakítja át a váltakozó áramú hálózati energiát, miközben reagál a hálózati eseményekre és kompenzálja a feszültségeséseket. Forrás: ABB Ha probléma lenne a töltéssel, akkor sincs minden veszve, merthogy a kompokat plug-in hibridnek tervezték. A normál üzemrend szerint 100%-ban elektromosan működnek, de vészhelyzet esetén, illetve 8-as szélerősség felett bekapcsolják a generátorát. Az új GVB kompok maximum 400 utas, 20 gépkocsi, vagy 4 kamion szállítására alkalmasak, és miután mind az öt elektromos komp forgalomba állt, a régi dízelüzemű kompok pedig kikerültek a forgalomból, évente 800.000 liter dízel üzemanyagot fog megspórolni az üzemeltető vállalat, ami több mint 2400 tonnányi szén-dioxid-kibocsátás megszűnését jelenti. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!