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
auto
2024. 04. 19. péntek

A Smart sem ad normális nevet az autóinak

elektromos autó

Az nem ritka, hogy az autógyártók valami furcsán csengő névvel mutatják be legújabb tanulmányautóikat, ám egyre gyakrabban fordul elő, hogy a járművek az online rendelési felületre és a kereskedésekbe is magukkal viszik a nem szokványos, gyakran kódoknak tűnő elnevezést. Így lesz ez a Smartnál is, amely bejelentette, hogy a koncepcióként 2021-ben prezentált, Concept #1-re keresztelt legelső új generációs modellje #1 néven érkezik.

Szupertágas Smart 430 kilométer hatótávval. Jöhet?

A # szimbólum és egy szám kombinációjából született új nómenklatúra a márka elektromos autóit hivatott divatossá tenni: a villanyautó-sorozat így jól felismerhető lesz, ráadásul a közösségi médiában a hashtaget a legforróbb témák jelzésére használják. Az új névadás továbbá egybeesik a márka átalakulásával, hiszen az #1 lesz az első villanyautója a 2019 óta a Mercedes-Benz AG és a kínai Geely közös irányításában működő márkának. A modell egy teljesen elektromos padlólemezre épül, és várhatóan 430 kilométert tud majd megtenni egy töltéssel. Azt egyelőre nem tudni, hogy külsőre mennyit változik majd a kompakt SUV a tanulmányhoz képest, de a futurisztikus belsőn valószínűleg sokat módosítanak majd, valamint bekerül egy ötödik ülés is.

A Smart #1 már megjárta a -40°C-os téli tesztet, ahol többek között a fejlett akkuhőmérséklet-szabályozó rendszert is próbára tették, amely fenntartja az akkumulátor optimális működési állapotát. Ezenkívül az ügyfelek előre beállíthatják vezetési tervüket az alkalmazáson vagy a Smart #1 járművezérlő paneljén keresztül, hogy automatikusan előmelegítsék az akkumulátort, és biztosítsák az optimalizált teljesítményt és töltési hatékonyságot. A jármű rejtett kilincsei jégtörő funkciókkal vannak ellátva, hogy akkor is rendesen működjenek, ha az autót vékony jégréteg borítja. A jármű meglátogatta a csungkingi aerodinamikai központot is, ahol 0,29-es légellenállási együtthatót mértek, a Smart szerint a szegmens élvonalába helyezve a járművet.

A Smart #1 még az idei évben piacra kerül.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.