Ezeket az elektromos taxikat már nem kell hálózatra dugni
Az elektromos autók vezeték nélküli töltésében rejlő potenciált igyekszik felmérni a Volvo és partnerei valós városi körülmények között azon kísérleti projekt során, amelyben XC40 Recharge típusú taxikat szerelnek fel a megfelelő töltési technológiával. A három éven keresztül futó program alatt a skandináv régió egyik legnagyobb taxitársasága, a Cabonline fogja üzemeltetni a villanyautók egy kis flottáját a svédországi Göteborgban.
A pilot projekt illeszkedik a város Green City Zone stratégiai kezdeményezésébe, amelyben meghatározott területeket kifejezetten a fenntarthatósággal kapcsolatos technológiák fejlesztésére és tesztelésére jelölnek ki.
A töltőberendezéseket az indukciós töltési megoldás egyik legnagyobb szakértője, a Momentum Dynamics biztosítja. A speciális fogadóegységen keresztül a tisztán elektromos Volvo XC40-ek 40 kW teljesítmény felvételére képesek, azaz majdnem négyszer akkorára, mint amit a fedélzeti töltőjük engedne AC töltés során. A sofőröknek nincs más teendőjük, mint a járművek 360 fokos kamerarendszerének segítségével pontosan az aszfaltba telepített töltőpad fölé állni, és máris automatikusan indul a töltés.
A tervek szerint az autók napi több mint 12 órán keresztül lesznek szolgálatban, és évi mintegy 100.000 kilométert fognak megtenni.
A Cabonline-nak nem ez az első ilyen projektje, 2020-ban vezeték nélkül tölthető Jaguar I-Pace taxikat állított szolgálatba Oslóban, a töltőberendezést akkor is a Momentum Dynamics szállította.
A kábel nélküli elektromosautó-töltés már nem csak álom, kínai és dél-koreai autógyártó is kínál már olyan járművet, amit lehet ilyen módon táplálni. Sőt, a WiTricity nemrég jelentette be, hogy hamarosan már az utakon lévő elektromos autók átalakítására is képes lesz, így gyakorlatilag bárki kérhet vezeték nélküli töltést, akinek az autóját alkalmassá tudják tenni a mérnökök erre a beavatkozásra.