PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrL2lvbmlxLTUtbi8iIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vaHl1bmRhaS5odS9tb2RlbGxlay9pb25pcS01LW4vJywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNS9oeXUta2FtcGFueW9rLWlvbmlxNW4tYmFubmVyZWstNjAweDUwMC0wMS5wbmciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA1L2h5dS1rYW1wYW55b2staW9uaXE1bi1iYW5uZXJlay0xOTQweDUwMC0wMS5wbmciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA1L2h5dS1rYW1wYW55b2staW9uaXE1bi1iYW5uZXJlay0xOTQweDUwMC0wMS5wbmciIGFsdD0iIj48L3BpY3R1cmU+PC9hPg==
auto
2024. 07. 27. szombat

Javítja a Tesla a Model S egyik legbosszantóbb tervezési bakiját

Az új Palladium kódnevű Tesla Model S frissítés legvitatottabb megoldása a hagyományos kormánykerék helyett bevezetett yoke, amelynek formája egyes repülőgépek és versenyautók megoldására emlékeztet. Bár az interneten elérhető beszámolók szerint a kormányt ténylegesen használók többsége elég gyorsan megszokta az újdonságot, van egy megoldás rajta amit mindenki csak átkoz.

Úgy néz ki, ezt orvosolták.

Frissítésre várva

A yoke legvitatottabb pontja, hogy a kormány tetején lyuk van, nem fut teljesen körbe a karimája, azonban akik ténylegesen ilyen autót vettek általában azt mondják, hogy viszonylag hamar átáll az ember agya, és jól használható a szokatlan formájú kormány – persze mindenre vannak ellenvélemények is.

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

Talán csak egy hajszállal kevésbé vitatott a yoke azon megoldása, hogy nincsenek mellette bajuszkapcsolók, az index, az ablaktörlő, a tempomat, de még  a duda is egy érintésérzékeny gombra került a kormányon. Ezek nagyját szintén elég gyorsan megszokták a sofőrök, de a duda szinte kivétel nélkül mindenkinek fájó pont. Egyrészt eleve elég kieső helyre került még az érintőgombok között is, mivel ez van jobb oldalt legfelül, nem lehet elérni a kormányon nyugvó kéz ujjaival. Másrészt ha vészhelyzetben egy másik autós vagy gyalogos figyelmeztetésére akarjuk használni, még a gyakorlott yoke használónak is eltart egy másodpercig mire megtalálja a megfelelő gombot a kormányon. A Tesla ezt azzal próbálta orvosolni, hogy ha rávágunk a yoke jobb oldalára mondjuk tenyérrel vagy ököllel, akkor szintén megszólal a duda, de valljuk be ez se nem túl intuitív se nem túl elegáns megoldás.

Légzsákfedélbe integrált duda – hirdeti a gyári tesztautó felirata. Forrás: u/todd2fst4u, Reddit

Már az év elején terjedt egy olyan fotó a közösségi médiában, amely egy gyári Model S tesztautóról készült, ahol egy címke arról árulkodott, hogy a kocsiban a duda kapcsolója a hagyományos helyen, a kormány közepén, a légzsák fedelébe integrálva található. Csak az nem volt biztos, hogy ez valami korábbi tesztpéldány volt-e, egy meg nem valósult fejlesztés eredménye, vagy esetleg egy új változatot tesztel a cég, ami helyreállítja a rendet.

Most Elon Musk egy Twitteres kérdésre válaszul elárulta, hogy már tavaly november óta az összes legyártott példányban új kormánykerék található, ami még mindig yoke, de már a hagyományos helyen is érzékeli a duda használatát. A Tesla vezetőjének tájékoztatása szerint ennek aktiválása már csak egy szoftverfrissítésnyire van.

Furcsa hibát észlelnek az új Model S tulajdonosok

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

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.