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
auto
2024. 04. 25. csütörtök

Bemutatkozott a Fiat vadonatúj tisztán elektromos meghajtású személyszállítója, az E-Ulysse, amely egyben az olasz autógyártó visszatérése is az úgynevezett MPV-k, azaz egyterű kisbuszok szegmensébe Európában. A név sokak számára ismerős lehet, hiszen Ulysse-ra keresztelt autó volt már a Fiat kínálatában, egészen 2010-ig, amikor is leállították az így elnevezett egyterű gyártását. De nem ez az egyetlen modellnév, amit a Fiat a múltból ásott elő: a Scudo is visszatért egy új formában, és elektromos hajtást is kapott.

Az E-Ulysse-ben a Stellantis autógyártó csoport már jól ismert hajtásrendszere dolgozik, azaz a 100 kW (136 LE) motorteljesítményhez 260 Nm nyomaték párosul, a végsebesség pedig 130 km/h. A vásárlók kérhetik az autót 50, vagy pedig 75 kWh kapacitású akkuval, utóbbival 330 km WLTP szerinti hatótávolságot kapnak. Az akkumulátor legfeljebb 100 kW teljesítménnyel tölthető DC hálózaton, AC-n pedig maximum 11 kW-ot bír el a fedélzeti töltő.

Az autó többféle változatban is elérhető lesz: a Shuttle verzió 8 ülés kínál, és az utasteret összesen 12 konfigurációban lehet elrendezni, míg a Lounge 16-féle konfigurációt kínál 7 személy számára. Mindkét változatban a hátsó ülések sínekre vannak helyezve, így könnyedén mozgathatók a felhasználók igényei szerint. A csomagtér kapacitása 4200 liter a 4,95 méter hosszú E-Ulysse-ben, és 4900 liter az 5,3 méteres verzióban, de ezt csak akkor lehet maximálisan kihasználni, ha nem foglaltak az ülések, egyébként 900, és 1500 liternyi csomag fér el az utasok mögött.

A villanyautó legjobban felszerelt változatában egy 7 colos érintőkijelzőt találunk Apple CarPlay és Android Auto támogatással, valamint Connect Nav szolgáltatással. A választható extrák között szerepel például a panoráma üvegtető, a 17 colos keréktárcsák, a háromzónás légkondi, xenon fényszórók, bőrkárpitozás, és számos vezetéstámogató rendszer.

A gyártásnak a Stellantis gyára ad otthont a francia Hordainben, a rendelés pedig márciusban indul Olaszországban, Németországban, Franciaországban, és Ausztriában. A kereskedésekbe májusban érkezik az autó.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.