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 Bemutatkozott a Fiat vadonatúj tisztán elektromos meghajtású személyszállítója, az E-Ulysse, amely egyben az olasz autógyártó visszatérése is az úgynevezett MPV-k, azaz egyterű kisbuszok szegmensébe Európában. A név sokak számára ismerős lehet, hiszen Ulysse-ra keresztelt autó volt már a Fiat kínálatában, egészen 2010-ig, amikor is leállították az így elnevezett egyterű gyártását. De nem ez az egyetlen modellnév, amit a Fiat a múltból ásott elő: a Scudo is visszatért egy új formában, és elektromos hajtást is kapott. Az E-Ulysse-ben a Stellantis autógyártó csoport már jól ismert hajtásrendszere dolgozik, azaz a 100 kW (136 LE) motorteljesítményhez 260 Nm nyomaték párosul, a végsebesség pedig 130 km/h. A vásárlók kérhetik az autót 50, vagy pedig 75 kWh kapacitású akkuval, utóbbival 330 km WLTP szerinti hatótávolságot kapnak. Az akkumulátor legfeljebb 100 kW teljesítménnyel tölthető DC hálózaton, AC-n pedig maximum 11 kW-ot bír el a fedélzeti töltő. Az autó többféle változatban is elérhető lesz: a Shuttle verzió 8 ülés kínál, és az utasteret összesen 12 konfigurációban lehet elrendezni, míg a Lounge 16-féle konfigurációt kínál 7 személy számára. Mindkét változatban a hátsó ülések sínekre vannak helyezve, így könnyedén mozgathatók a felhasználók igényei szerint. A csomagtér kapacitása 4200 liter a 4,95 méter hosszú E-Ulysse-ben, és 4900 liter az 5,3 méteres verzióban, de ezt csak akkor lehet maximálisan kihasználni, ha nem foglaltak az ülések, egyébként 900, és 1500 liternyi csomag fér el az utasok mögött. A villanyautó legjobban felszerelt változatában egy 7 colos érintőkijelzőt találunk Apple CarPlay és Android Auto támogatással, valamint Connect Nav szolgáltatással. A választható extrák között szerepel például a panoráma üvegtető, a 17 colos keréktárcsák, a háromzónás légkondi, xenon fényszórók, bőrkárpitozás, és számos vezetéstámogató rendszer. A gyártásnak a Stellantis gyára ad otthont a francia Hordainben, a rendelés pedig márciusban indul Olaszországban, Németországban, Franciaországban, és Ausztriában. A kereskedésekbe májusban érkezik az autó. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!