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 Azt már megszoktuk, hogy amikor egy autógyártó bejelent egy új, remek hatótávval rendelkező autót, megjelöl egy céldátumot, majd belebegtet egy vonzó árcédulát, akkor magunkban az egészet osztjuk minimum kettővel. A dátum, ha egyáltalán tartható, a legdrágább, nagy akkus, csúcsverzióra vonatkozik, az ár viszont arra a belépő kis akkus modellre, amire majd még plusz egy évet várni kell. A Rivian mostani lépése azonban ezen a szokásos taktikán is túlmegy, ezért eléggé kiverte a biztosítékot a vásárlóknál. Bátor A vállalat a tetszetős formatervű, praktikus és vonzó műszaki paraméterekkel bíró R1T pickupról és RS1 SUV-ről ismert – előbbi gyártása tavaly szeptemberben kezdődött és az év végéig összesen 1015 darab készült belőle, az SUV pedig idén nyárra lett halasztva. Először azonban a pickupból is csak a csúcsfelszereltségű, négymotoros Launch Edition volt elérhető, amely a középső akkuval 73 ezer dollárról indult, és plusz 10 ezret kellett fizetni a legnagyobb akkuért, amely 640 kilométerre növeli a hatótávot. Sok előrendelő várta az olcsóbb változatokat, és most végre meg is jelent a kétmotoros kiadás, azonban érkezett vele egy nem várt meglepetés: az induló ár 73 ezerre nőtt, tehát pont annyiba kerül, mint amennyit eddig a négymotorosért kértek, így egy fillérrel sem lett olcsóbb Rivianhoz jutni. Ezzel egyidejűleg a plusz két motor 6 ezer dolláros opció lett, és ehhez mostantól nem is választható a legkisebb akkucsomag, így a kínálat középső eleme, a Large Pack, további 6 ezer dollár felárat jelent. A vásárlók arról is beszámoltak, hogy több, eddig az árban foglalt opcióért is fizetni kell mostantól. A hab a tortán pedig az, hogy az emelés nem csak az új megrendelésekre vonatkozik. Csak azoknak szállítják le a kocsikat az eredeti áron, akik már nagyon közel vannak a kiszállítás dátumához, a többi előrendelő vagy elfogadja az emelt árat, vagy visszamondhatja az autót. Az Electrek főszerkesztőjének foglalása például a 76.500 dolláros eredeti árról 89.500-ra emelkedett, de a lap cikkének kommentjeiben van olyan is, aki 17 ezres különbségről, más minden opcióval együtt 25% feletti áremelésről ír. A vállalat a koronavírust és az ellátási lánc problémáit okolja a nehézségek és emelések kapcsán, és egyidejűleg a 67 ezer dolláros alap, Explore változat érkezését is eltolta két évvel, 2024-re. Csúszik a Rivian impozáns autóinak gyártása 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!