Majdnem két és félszer annyi tisztán elektromos autót értékesített a BMW Group világszerte 2022 januárja és márciusa között, mint egy évvel korábban – derült ki a vállalatcsoport negyedéves jelentéséből. Összesen 35.289 zéró emissziós Mini és BMW talált gazdára az év első három hónapjában, ami a müncheni cégcsoport 596.907 darabos teljes negyedéves eladásainak 5,9 százaléka. Tavaly ilyenkor 636.606 autót értékesített a BMW Group. A 149,2 százalékos növekedés a villanyautók értékesítésében a tavalyi év ugyanezen időszakához képest az elektromos modellek iránti kereslet növekedésének és az új modellek bevezetésének köszönhető: akkor még csak a BMW i3, iX3, és a Mini Cooper SE volt elérhető, azóta viszont megjelent az iX SUV és az i4 szedán is. Idén már összesen 15 tisztán elektromos meghajtású modell lát majd napvilágot a vállalatcsoport gyáraiban – az előszériás modelleket is beleértve –, amelyekkel a BMW Group a képviselt szegmensei mintegy 90 százalékát le fogja fedni. Csatlakozik a BMW 3-as sorozat, a BMW 5-ös sorozat, a BMW X1 és a BMW X3 elektromos változata, valamint 2022-ben az új BMW 7-es sorozat is világpremierjét ünnepli. Az i3-as városi kisautó végleg kivonul a kínálatból, ahol ez eddig még nem történt meg (idehaza már nem elérhető). Modellpalettájának gyors bővülése és a tisztán elektromos meghajtású újdonságok iránt mutatkozó intenzív érdeklődés következtében a BMW Group arra számít, hogy 2022-ben a tisztán elektromos meghajtású modellek eladási mutatója jelentős mértékben növekszik, 2025 végére pedig célja, hogy több mint kétmillió darab tisztán elektromos meghajtású autója guruljon a világ útjain. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!