Most már nálunk sincs radar a Teslákban
Tavaly május óta az amerikai gyártású Model 3 és Y már nem tartalmaz radart, csak a kamerákkal értelmezi a környezetét az autó. Így működik az összes biztonsági funkció, az Autopilot, no meg az ott elérhető önvezető szoftver teszt verziója is.
Áprilistól már Európába – és a Közel-Keletre – is csak ilyen autók érkeznek.
Radar nélkül
A Tesla a napokban frissítette európai weboldalait az ide vágó információkkal, és eszerint áprilistól már a hozzánk érkező Model 3 és Y típusok példányaiban sincs radar. A változás azzal is jár, hogy
a kezdeti időszakban bizonyos vezetéstámogató funkciók korlátozva lehetnek, így például az Autopilot (automatikus kormányzás) 150 helyett maximum 130 km/h sebességig működik. A cég ígérete szerint a korlátozott funkciókat a következő hetekben szoftverfrissítésekkel fogják visszaállítani.
A lépésnek valószínűleg az óvatosság az oka, a belső tesztek ugyanis maximum pár tucat európai autóval történhettek, így a cég figyelni fogja a bevezetés alatt gyűjtött adatokat, visszajelzéseket, mielőtt mindent engedélyez. Az átállás kiküszöböli a radar és kamera jele közötti eltérésekből fakadó hezitálást, lassú, vagy téves döntéseket, de természetesen új hibák is felléphetnek. Tavaly az amerikai bevezetéskor sokan panaszkodtak rá, hogy bár eltűnt a radar tévedései miatti fantomfékezés, helyette viszont eljött annak kamera által előidézett változata, amikor egy árnyéktól ijed meg a rendszer. Ez a beszámolók szerint azóta sokat javult, de kíváncsian várjuk majd az európai tapasztalatokat is.

A változás a jelenleg forgalomban lévő radaros autókat nem érinti, de valószínű, hogy ha már eléggé üzembiztosan működik a „vision only” rendszer, akkor a cég előbb-utóbb felhagy a radaros változat szoftverének fejlesztésével, és az összes autót átállítja.
A vállalat tájékoztatása szerint a változás nem befolyásolja az autók biztonsági besorolását és törésteszt eredményeit, valamint az összes biztonsági funkció elérhető lesz a kamera alapú rendszerben is.