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 A Tesla a napokban kiadta mobilalkalmazása legújabb, 4.8.0-ás változatát – legalábbis iOS-re, az Androidos változat mindig pár nappal később érkezik. A most bekerült újdonságok a legtöbbünk számára nem túl érdekesek – Amerikában mostantól meg lehet nézni a kocsi lízingadatait, illetve az otthoni Tesla aksink és napelemünk javításának státuszát is. Ami viszont megér egy misét, az a kódban talált, a jövőben érkező funkciók előkészítése – számol be róla a notateslaapp.com. A vámpírok réme A vámpír-fogyasztók jelenségéről már mi is írtunk többször, én is igyekeztem lemérni, hogy az én kocsim mennyire merül, ha nem használom. Fontos, hogy ez nem valamifajta akku-önkisülés, hanem arról van szó, hogy minél „okosabb” egy kocsi, annál több kütyü megy benne állandóan, nézeget fel a felhőbe, ami eszi az áramot. Ha egy kocsit távolról elérhetünk mobiltelefonnal, akkor valaminek mindig online-nak kell lennie, hogy figyelje, keresi-e a gazdája. Ha emellett még beépített, mozgásra bekacsoló kamerák is őrzik az autó biztonságát, akkor ezek is eszik az áramot, főleg ha egy forgalmas parkolóban sokszor – feleslegesen – bekapcsolnak. Vámpírnaplók – valami szívja a Teslám vérét Most úgy néz ki, egy új frissítést készít elő a Tesla, ami bizonyos esetekben csökkentheti a kocsi használaton kívüli fogyasztását. Amikor elhagyjuk az autót, az pár perc elteltével alvó üzemmódba kapcsol, ami viszonylag energiatakarékos – már ha nem megy a Sentry, azaz a kamerás, biztonsági Őrszem funkció. Csakhogy akárhányszor elindítjuk az appot, az autó minduntalan felébred mély álmából, és alkalmanként 10-10 percre, parancsra várva, így is marad. Így van ez akkor is, ha valakinek mondjuk Tesla napeleme és energiatárolója van, és a mobilappban csak azokat akarná babrálni, vagy pedig egyszerűen csak valami mást akar megnézni az alkalmazásban. Ha minden igaz, akkor a jövőben azonban ez változni fog. Amikor leállítjuk a kocsit, az alvó üzemmód előtt mindig elküldi majd a legfrissebb adatokat, például az akkutöltöttséget, a GPS pozíciót, az ajtók és az ablakok állapotát (zárva/nyitva), stb., a felhőbe, majd nyugovóra tér. Hozzáértők szerint valószínű, hogy ezután majd a mobilapp elindításával nem ébred fel automatikusan a kocsi, az adatok csak akkor frissülnek, ha a felhasználó aktív adatkapcsolatot kezdeményez, mondjuk elindítja a klímát. Ez sokkal több, hosszú, megszakítás nélküli alvó üzemmódot eredményez majd, ami csökkenti a vámpírfogyasztást. Különleges igények A kód alapján készül egyébként még két újdonság is. Az első azokat érinti, akiknek nem Teslájuk van, de használni akarják (tudják) a Superchargereket ott, ahol ezek már megnyíltak. Jelenleg nem tudnak rászűrni kifejezetten azokra az oszlopokra, amelyek mindenkinek elérhetőek, de hamarosan megjelenik majd ez a filter is. A másik újítás azokat érinti, akik maguk adják el használt Teslájukat. Hamarosan a mobilapplikációban közvetlenül át tudják ruházni az autót az új tulajdonosra, magyarul egy másik Tesla-fiókhoz lehet rendelni az alvázszámot. Ez akkor lehet hasznos, ha mondjuk eladjuk az autót, majd a papírok átadása és a vételár beérkezte után egy füst alatt a saját Tesla-fiókunkból a vevőjébe raknánk át a kocsit, hogy kényelmesen, a mobilapplikációval is tudja azt használni. PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cudm9sdGllLmV1Lz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09ZWxla3Ryb21vc2F1dG8mdXRtX2NhbXBhaWduPXJvdmF0IiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL3d3dy52b2x0aWUuZXUvP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1lbGVrdHJvbW9zYXV0byZ1dG1fY2FtcGFpZ249cm92YXQnLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzAyL2VsZWt0cm9tb3MtYXV0by0xLTA2aG8uanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wMi9lbGVrdHJvbW9zLWF1dG8tMS0wNmhvLmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+ Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!