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 Bár a hagyományos autók tankolása, vagy az elektromos autók töltése a legtöbbünknek egyszerű rutinfeladat, vannak olyan helyzetek, amikor a teljesen automatizált töltésnek igenis van relevanciája. A teljesség igénye nélkül gondoljunk például a mozgásukban korlátozott emberekre, vagy azokra a helyzetekre, amikor ügyeket intézünk, de nem tudjuk megvárni, hogy egy töltő felszabaduljon, viszont mégis szükségünk van némi áramra. Forrás: Ford A Ford jelenleg egy olyan, teljesen robotizált töltőállomást tesztel, amit akár távolról, akár az autóból egy okostelefon segítségével vezérelhetünk, így a töltés teljes ideje alatt maradhatunk az autóban, vagy ott, ahol éppen valami dolgunk van. A robot elvégzi helyettünk a töltéssel járó feladatokat. A megfelelő elektromos autó kiválasztásában a lehető legegyszerűbb tölthetőség mindig is az egyik legfontosabb szempont volt a vásárlók szemében. Jogos elvárás ugyanis, hogy villanyautót tölteni se legyen bonyolultabb, mint a hagyományosat megtankolni. Sőt! Sokan még mindig a hagyományos autók tankolásának egyszerűségével, idejével próbálják összehasonlítani a villanyautók „tankolását”. A későbbiekben pedig – ha valaha megvalósul – a teljesen autonóm járművek elterjedésének is egyik feltétele lehet a teljesen automatizált töltőhálózat elterjedése. Forrás: Ford A Ford robottöltőit a sikeres laboratóriumi teszteket követően immár valós körülmények között tesztelik a mérnökök. Az állomás aktiválása után, a töltőpont fedele félrecsúszik és a töltőkar kinyúlik az autó töltőnyílása felé. Ebben egy apró kamera van a segítségére. A folyamat végeztével a gépjármű reteszelése feloldódik és a töltőkar automatikusan visszahajlik a helyére. Az egész folyamat a Ford Pass alkalmazáson keresztül nyomon követhető. A robotizált töltőállomást a németországi Dortmund Egyetemen fejlesztették ki és állították össze. A fejlesztők szerint a teljes infrastruktúra úgy lett kialakítva, hogy a jövőben felszerelhető lesz a mozgássérültek részére fenntartott parkolóhelyeken, illetve a parkolóházakban vagy akár az autósok otthonában is. A Ford küldetése a mozgás szabadságának biztosítása, miközben egy tankolás vagy feltöltés még ma is komoly problémát jelent jó néhány autós számára. A robotizált töltőállomás néhányuknak kényelmesebbé teszi az életét – mások számára viszont nagyon komoly segítséget jelenthet. mondta Birger Fricke, a Ford Európa Kutatási és Innovációs Központjának kutatómérnöke. Forrás: Ford A Ford gyors ütemben bővülő Blue Oval Charge Hálózatában mára több mint 300.000 töltőpont érhető el Európa-szerte. Az innen származó információkat (is) felhasználva a vállalat folyamatosan dolgozik azon, hogy a jövő töltése kényelmes, gyors és problémamentes legyen. Elárulta a Ford, hogy mennyi Mach-e készül Idővel a töltés akár teljesen automatikus folyamattá is válhatna, minimális vagy semmiféle beavatkozást nem igényelve a vezető részéről. Egy jövőbeli autós egyszerűen csak elküldhetné a töltőállomásra a járművet, ami az erre szolgáló infrastruktúra segítségével önállóan eljutna oda, majd pedig visszatérhetne a kiindulási pontra. Nektek milyen egyéb lehetséges felhasználási terület jut még eszetekbe? 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 Zvara SzabolcsHiszek abban, hogy a legkisebb tettnek is lehet óriási hatása ezért villanyautót használok, amit napelemről töltök. Igyekszem a háztartást műanyagmentesíteni, a hulladékot szelektíven gyűjteni, az elhasznált dolgokat újra felhasználni és amit lehet a saját kertben megtermelni. Jó érzés tudni, hogy ez nem csak nekem számít, ezért csatlakoztam a Villanyautósok.hu csapatához. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!