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 A GM negyedéves pénzügyi beszámolója nem sikerült túl jóra, egy részlet pedig különösképp foglalkoztatja most a sajtót. Rengetegbe kerül az önvezetés Az önvezetés fejlesztése igen költséges vállalkozás, ezt tudja mindenki, de a most nyilvánosságot kapott számok kijózanítóan hatottak sokakra. A GM legfrissebb pénzügyi jelentéséből kiderült ugyanis, hogy az elmúlt három hónapban 543 millió dolláros, azaz átszámolva napi 2,3 milliárd forintos veszteséget könyvelt el a cég a Cruise nevű robotaxi leányvállalatán. Ez egyben azt is jelenti, hogy 2018 óta több mint 5 milliárd dollárt, 2 ezer milliárd forintot költött az autógyártó az önvezetés fejlesztésére, ami, csak az érzékeltetés végett, nagyságrendileg megegyezik hazánk éves költségvetési hiányával. A cég vezetője, Mary Barra, a számokat azzal kommentálta, hogy az önvezetés egy potenciálisan trillió dolláros iparág lehet és ilyenkor nem szabad óvatosan lépdelni, hanem ha kell, komoly összegeteket elköltve muszáj a fejlesztéseket pörgetni, hogy minél nagyobb szeletet hasítsanak majd ki ebből a tortából. A CEO szerint 2030-ra akár 50 milliárdos éves bevételt is produkálhat a Cruise. A Morgan Stanely elemzője, Adam Jonas ugyanakkor arra figyelmeztetett, hogy bár cége hisz az önvezetés jövőjében, ők 10-20 éves távlatban látják ennek megvalósulását, és azok a befektetők akik ennél korábbi megtérülésben gondolkodnak, nagyot csalódhatnak. A Chevrolet Blazer EV a 2024-es modellévvel érkezik. A General Motors elmúlt negyedéve, illetve első fél éve egyelőre kiábrándító volt az autóipar átlagához viszonyítva. Miközben, csökkenő darabszámok mellett, mindenki hülyére keresi magát, a GM nyeresége, 36 milliárdos bevétel mellett, az elmúlt három hónapban 40%-kal, 1,7 milliárd dollárra csökkent az előző évhez képest. 1,4 millió darab autót adtak el a második negyedévben, ami 19 százalékos csökkenés 2021-hez képest. A vállalat profitja az ide év első felében mintegy negyedével csökkent. A GM az év közepén 19,1 milliárd dolláros készpénztartalékkal rendelkezett, ami 3,8 milliárdos csökkenés 2022 elejéhez képest. Túl korai volt az utakra engedni az önvezető taxikat? Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!