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 Szeptember elsejétől Oliver Blume vezeti a Volkswagen Csoportot, és az új igazgató rögtön egy külföldi úttal kezdett. Hónapok óta tervben volt ugyanis a cégcsoport globális vezetőségének lisszaboni találkozója, ahol több, mint 500 kollégája előtt nyílt alkalma az újdonsült vezérnek, hogy elmondja, hogyan képzeli el a cég jövőjét. 10 pontba szedte a legfontosabb feladatokat. Az elektromobilitás rajongója Blume ismét megtett mindent, hogy eloszlassa az elektromobilitáshoz fűződő viszonya körüli kételyeket, amikor a félezer fős grémium előtt leszögezte: Ő az e-mobiliás rajongója, és kitart a cég korábban kijelölt iránya mellett. Példaként a Porschénél végzett munkáját, azon belül is az ID családot egy évvel megelőző Taycant és a most készülő villany-Macant emelte ki. A cégcsoport vezetője csak elismerően beszélt elődje, Herbert Diess munkájáról, és kijelentette, hogy a feladatuk most az, hogy leszállítsák a megkezdett munka eredményét, és ahol lehet gyorsítsanak is. Forrás: Volkswagen A legfontosabb feladatokat 10 pontba szedte, amelynek összefoglaló diáját maga a cég osztotta meg Twitteren. Ezek szerint a most novemberben esedékes, éves terv elkészítése a leginkább égető kérdés, ezen dől el ugyanis, hogy a következő években melyik gyárban mi készül majd. Érdemes emlékezni rá, Diessnek ezzel többször meggyűlt a baja, ugyanis a német gyárak szakszervezetei, érthető módon, szeretnék biztosítva látni az üzemek jövőjét, és azt akarják, hogy a cég vésse kőbe, ezeken a helyszíneken milyen elektromos modellek készülnek majd. Attól tartanak ugyanis, hogy mivel a villanyautók gyártásához kevesebb munkaerő kell, a cég ezzel az ürüggyel elviheti a munkát olcsóbb lokációkba – például Kelet-Európába. A lista második helyén a termékeket érintő döntések állnak, amit a legnagyobb, kínai piacot, valamint az észak-amerikai üzletágat érintő kérdések követnek. A sietség érthető, mivel Kínában a csoport belsőégésű motors termékei piacot veszítettek, míg új villanyautói a várakozásoktól elmaradó sikert arattak. Észak-Amerikában sem túl rózsás a helyzet, az ID.4 eladásai is hanyatlani kezdtek, bár remélhetőleg ez csak a helyi gyártás megkezdése előtti vásárlói kivárás eredménye. Ötödik helyen áll a CARIAD szoftveres leányvállalat, amely az elektromos átállás problémáinak egyik okozója, és sokak szerint Diess bukásának fő oka, ezt pedig az MEB utód SSP platform körüli stratégia kérdései követik. Ez a két téma alapvetően meghatározza a cég elektromos jövőjét, ugyanis az eredeti 2025-ös tervek már két éves csúszásban vannak. Hetedik az akkumulátor, töltőinfrastruktúra és energia kérdésköre, majd ezt a mobilitás-szolgáltatások kínálata követi, amely érzésünk szerint nem csak az autómegosztókat, de a jövő önvezető robotaxijait is magában foglalhatja. Sokan utóbbit tartják az autóipar következő évtizedében a nagy fejőstehénnek. Kilencedik és tizedik helyen a fenntarthatóság és a tőkepiacok kérdése jelent meg – ez utóbbi akár a Porsche őszre tervezett külön tőzsdei belépőjét is takarhatja. 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!