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
auto
2024. 04. 26. péntek

10 pontos tervet osztott meg a VW Csoport új vezetője

elektromos autó

Szeptember elsejétől Oliver Blume vezeti a Volkswagen Csoportot, és az új igazgató rögtön egy külföldi úttal kezdett. Hónapok óta tervben volt ugyanis a cégcsoport globális vezetőségének lisszaboni találkozója, ahol több, mint 500 kollégája előtt nyílt alkalma az újdonsült vezérnek, hogy elmondja, hogyan képzeli el a cég jövőjét.

10 pontba szedte a legfontosabb feladatokat.

Az elektromobilitás rajongója

Blume ismét megtett mindent, hogy eloszlassa az elektromobilitáshoz fűződő viszonya körüli kételyeket, amikor a félezer fős grémium előtt leszögezte:

Ő az e-mobiliás rajongója, és kitart a cég korábban kijelölt iránya mellett. Példaként a Porschénél végzett munkáját, azon belül is az ID családot egy évvel megelőző Taycant és a most készülő villany-Macant emelte ki.

A cégcsoport vezetője csak elismerően beszélt elődje, Herbert Diess munkájáról, és kijelentette, hogy a feladatuk most az, hogy leszállítsák a megkezdett munka eredményét, és ahol lehet gyorsítsanak is.

Forrás: Volkswagen

A legfontosabb feladatokat 10 pontba szedte, amelynek összefoglaló diáját maga a cég osztotta meg Twitteren.

Ezek szerint a most novemberben esedékes, éves terv elkészítése a leginkább égető kérdés, ezen dől el ugyanis, hogy a következő években melyik gyárban mi készül majd. Érdemes emlékezni rá, Diessnek ezzel többször meggyűlt a baja, ugyanis a német gyárak szakszervezetei, érthető módon, szeretnék biztosítva látni az üzemek jövőjét, és azt akarják, hogy a cég vésse kőbe, ezeken a helyszíneken milyen elektromos modellek készülnek majd. Attól tartanak ugyanis, hogy mivel a villanyautók gyártásához kevesebb munkaerő kell, a cég ezzel az ürüggyel elviheti a munkát olcsóbb lokációkba – például Kelet-Európába.

A lista második helyén a termékeket érintő döntések állnak, amit a legnagyobb, kínai piacot, valamint az észak-amerikai üzletágat érintő kérdések követnek. A sietség érthető, mivel Kínában a csoport belsőégésű motors termékei piacot veszítettek, míg új villanyautói a várakozásoktól elmaradó sikert arattak. Észak-Amerikában sem túl rózsás a helyzet, az ID.4 eladásai is hanyatlani kezdtek, bár remélhetőleg ez csak a helyi gyártás megkezdése előtti vásárlói kivárás eredménye.

Ötödik helyen áll a CARIAD szoftveres leányvállalat, amely az elektromos átállás problémáinak egyik okozója, és sokak szerint Diess bukásának fő oka, ezt pedig az MEB utód SSP platform körüli stratégia kérdései követik. Ez a két téma alapvetően meghatározza a cég elektromos jövőjét, ugyanis az eredeti 2025-ös tervek már két éves csúszásban vannak.

Hetedik az akkumulátor, töltőinfrastruktúra és energia kérdésköre, majd ezt a mobilitás-szolgáltatások kínálata követi, amely érzésünk szerint nem csak az autómegosztókat, de a jövő önvezető robotaxijait is magában foglalhatja. Sokan utóbbit tartják az autóipar következő évtizedében a nagy fejőstehénnek.

Kilencedik és tizedik helyen a fenntarthatóság és a tőkepiacok kérdése jelent meg – ez utóbbi akár a Porsche őszre tervezett külön tőzsdei belépőjét is takarhatja.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.