PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9nZGVodS5oaXQuZ2VtaXVzLnBsL2hpdHJlZGlyL2lkPWJRMHdSSWJvaTRmZVE4ZGxYb2dReFpkUy5Ca2dGcGkxTUVpa2oydWNlazMuZjcvZmFzdGlkPW1ndmhlY2RodnVuZGVsZGFsandrbHZiamNoamcvc3RwYXJhbT1ybWtzb3VnbnpyL25jPTAvZ2Rwcj0wL2dkcHJfY29uc2VudD0vdXJsPWh0dHBzOi8vd3d3Lm9wZWwuaHUvYWphbmxhdG9rL29zc3plcy9vcGVsZWxla3Ryb21vc3RhbW9nYXRhcy5odG1sP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1iYW5uZXImdXRtX2NhbXBhaWduPUFzdHJhLWFsd2F5c29uLVZOLUFzdHJhLVBST01PLURJUy1SRVMtUkUmdXRtX3Rlcm09MjAyNC0wNS0wNiZ1dG1fY29udGVudD0xMzAweDYwMCIgb25jbGljaz0iamF2YXNjcmlwdDp3aW5kb3cub3BlbignaHR0cHM6Ly9nZGVodS5oaXQuZ2VtaXVzLnBsL2hpdHJlZGlyL2lkPWJRMHdSSWJvaTRmZVE4ZGxYb2dReFpkUy5Ca2dGcGkxTUVpa2oydWNlazMuZjcvZmFzdGlkPW1ndmhlY2RodnVuZGVsZGFsandrbHZiamNoamcvc3RwYXJhbT1ybWtzb3VnbnpyL25jPTAvZ2Rwcj0wL2dkcHJfY29uc2VudD0vdXJsPWh0dHBzOi8vd3d3Lm9wZWwuaHUvYWphbmxhdG9rL29zc3plcy9vcGVsZWxla3Ryb21vc3RhbW9nYXRhcy5odG1sP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1iYW5uZXImdXRtX2NhbXBhaWduPUFzdHJhLWFsd2F5c29uLVZOLUFzdHJhLVBST01PLURJUy1SRVMtUkUmdXRtX3Rlcm09MjAyNC0wNS0wNiZ1dG1fY29udGVudD0xMzAweDYwMCcsICdfYmxhbmsnLCAnbm9vcGVuZXInKTsgcmV0dXJuIGZhbHNlOyI+PHBpY3R1cmU+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjQvMTAvb3BlbC1hc3RyYS1zdC0yNDA0MzAtNjUweDMwMC0zLmpwZyIgbWVkaWE9IihtYXgtd2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjQvMTAvb3BlbC1hc3RyYS1zdC0yNDA0MzAtMTMwMHg2MDAtMy5qcGciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzEwL29wZWwtYXN0cmEtc3QtMjQwNDMwLTEzMDB4NjAwLTMuanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT48SU1HIFNSQz0iaHR0cHM6Ly9nZGVodS5oaXQuZ2VtaXVzLnBsL19bVElNRVNUQU1QXS9yZWRvdC5naWY/aWQ9YlEwd1JJYm9pNGZlUThkbFhvZ1F4WmRTLkJrZ0ZwaTFNRWlrajJ1Y2VrMy5mNy9mYXN0aWQ9a25hamhrbm5ob2ZweXlpanVtcHhsbmhxZWhseC9zdHBhcmFtPXhrbWZpa2R1Z3gvbmM9MC9nZHByPTAvZ2Rwcl9jb25zZW50PSIgc3R5bGU9IndpZHRoOjFweCFpbXBvcnRhbnQ7IiAvPg== Jövő hétfőtől (2022.09.12) Németországban is fizetni kell az elektromosautó-töltők használatáért nem csak a Lidl, de a Kaufland üzletek parkolóiban is. A töltési díj megfelel a piaci átlagnak. A döntést az elektromos autók, és így a töltések megugró számával indokolták Németországban, amelyről adatokat is közöltek. A Schwarz-csoport által üzemeltetett Lidl és Kaufland üzleteknél jelenleg mintegy 1300 e-autó töltési pont üzemel. 2020-ban egy töltőre átlagosan a Lidl esetében napi 4, a Kafulandnál napi 9 töltés jutott. Mára az átlagos töltésszám a Lidl töltőin 15-re, a Kaufland esetében 20-ra emelkedett. A fizetős rendszer bevezetéséből származó bevételek támogatják majd a meglévő töltőinfrastruktúra karbantartását, illetve újabb töltési pontok telepítését. A cégcsoport tervei ambiciózusak, a 2022-es pénzügyi év végére a Lidl áruházaknál a jelenlegi 1050-es töltőszámot 1800 új töltővel szeretnék kiegészíteni, így 2023 tavaszától már a 3200 Lidl üzlet harmadában várhatja töltő a villanyautós vásárlókat. A Kaufland üzletek esetében a jelenlegi 270 töltőpontot bővítenék további 380-nal a pénzügyi év végére, 2023 márciusától pedig a Kaufland üzletek harmadánál, 700 helyszínen biztosítanának töltési lehetőséget. A töltési díj AC töltők esetén (43 kW teljesítményig) 29 cent/kWh lesz, míg a DC töltőket 150 kW teljesítmény alatt 48 cent/kWh, 150 kW teljesítménytől 65 cent/kWh díjért vehetik igénybe az ügyfelek. Ezek a díjak összecsengenek az egyéb szolgáltatók áraival, azonban a legtöbb szolgáltatónál jelentős mértékű kedvezmény érhető el a havidíjas ügyfelek számára, így, ha kedvezményt nem vezetnek be, a Lidl és Kaufland töltők használata csak az alkalmi ügyfeleknek éri majd meg. Fotó: Schwarz Gruppe Sokan abban reménykednek, hogy a törzsvásárlók majd bizonyos elköltött összeg után kedvezményt kapnak a töltési díjból. Ha valahol, akkor Németországban a leginkább adott ennek feltétele, mivel ott a töltés a vásárlások regisztrálására, kedvezmények gyűjtésére is használt Lidl Plus alkalmazásból indítható, ellentétben például Magyarországgal, ahol egy független, Lidl eCharge nevű alkalmazásból indíthatók a Lidl töltőoszlopai. A közelmúltban Szlovákiában és Csehországban is úgy döntött a Lidl, hogy fizetőssé teszi az eddig vevőcsalogatónak szánt ingyenes szolgáltatást. Csehországban azzal indokolták a döntést, hogy annyira megnőtt a töltőoszlopok kihasználtsága, hogy gyakran a valóban vásárlóknak sem jutott töltő. Szlovákiában applikáció nélkül, mobiltelefonunkkal az oszlopon lévő QR kódot leolvasva indíthatunk töltést a Lidl áruházaknál. A töltési díjak itt is megfelelnek az egyéb szolgáltatók árainak, azzal a különbséggel, hogy jelentős összeget zárolnak a kártyánkon, illetve minimum töltési díj is van, ezért egy gyors vásárlás idejére nem éri meg elindítani a töltést. Nem olcsó a Lidl töltés Szlovákiában 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 Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!