Egy német mobilitás-szolgáltató, a Free Now készítette azt a felmérést, amely az országban tevékenykedő taxisokat és autókölcsönzőket kérdezte e-mobilitás terveikről. Bár a lemaradás jelentős, a változás gyorsan végbemehet. Villám-váltás A felmérés készítői szerint Németországban még mindig a belsőégésű motoros autók dominálnak a taxik körében, miközben Párizsban például már a hibrid és elektromos járműveket részesítik előnyben.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 Ez azonban a következő években gyorsan megváltozhat, mivel a megkérdezett taxisok és autókölcsönzők 60%-a úgy válaszolt, hogy a következő három évben elektromosra kívánják cserélni a flottájukat, de harmaduk már akár ma kész lenne rá. Az okokat firtatva a megkérdezettek az állami támogatás, a korábbi évekhez képest jobb hatótávok, valamint a vásárlók igényei mellett azt is kiemelték, hogy a villanyautók sokkal csendesebbek – márpedig, ha valaki az egész napját a kocsiban tölti, ez is számít. Természetesen a magas benzin- és dízelárak is előjöttek a megemlített szempontok között. Az is egyértelmű azonban, hogy még sok feladata van az elektromobilitást népszerűsítőknek, ugyanis a válaszadók 65%-a azt mondta, hogy egyáltalán nem tudja, vagy csak alig hallott róla, hogy milyen üzemben tartási költségei vannak az elektromos autóknak. A kételyek, ellenérvek között a magasabb beszerzési ár és a hatótáv merült fel leginkább – az, hogy ez utóbbi a pro és kontra érvek között egyáltalán előkelő helyen van, jól mutatja, hogy mennyire nagy káosz van a fejekben az e-mobilitással kapcsolódóan. A töltőhálózat problémáit is sokszor emlegetik a taxisok, akiknek mindössze 17%-a nyilatkozott úgy, hogy otthon is tudna tölteni, miközben Írországban ez az arány 91% – mondja a Free Now. Bár nem ismerjük pontosan az ír és német lakáskörülmények közötti különbségeket, a 17%-ot elképesztően alacsony számnak tartjuk még magas társasházi, albérleti arányok mellett is, és inkább írnánk az alultájékozottság, és a tévhitek számlájára. A Free Now egyébként nem csak prédikál, a saját flottáját is lecseréli. 2025-re legalább az általuk biztosított autók – taxik, kölcsönautók, autómegosztók – felét elektromosra kívánják cserélni, és ehhez 100 millió eurós forrást is biztosítanak. 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!