Ma délelőtt lehullott a lepel a Peugeot 308 új generációjának tisztán elektromos meghajtású változatáról, illetve egész pontosan változatairól, merthogy a modell szedán és kombi kialakítással is kapható. A Stellantis autógyártó csoport részeként működő francia autómárka tavaly márciusban mutatta be a 2007 óta gyártott, és eddig több mint 7 millió példányban eladott 308-as megújított nemzedékét, amely elsőként tárta a vásárlók elé a Peugeot vadonatúj dizájnvilágát, és az új emblémát egyaránt. Akkor a modell hagyományos és plug-in hibrid hajtásláncait prezentálta a gyártó, de röviddel a premier után megerősítette, hogy készül teljesen elektromos változat is.
Zéró emissziós hajtáslánccal az autó az e-308 nevet viseli, és 2023 közepétől válik elérhetővé. A Peugeot közleményében állítja, hogy ő a legelső olyan európai autógyártó, amely 100%-ban elektromos kombit dob piacra – arról lehet vitatkozni, hogy a Porsche Taycan Cross Turismót a hagyományos értelemben vett kombik közé soroljuk-e, vagy inkább kombihátsós sportszedánként tekintünk rá, de való igaz, hogy jelenleg nincs nagy választék ebben a szegmensben. A megfizethető kombit kereső vásárlók vagy a kínai MG járművével barátkoznak össze, vagy megvárják a Volkswagen hamarosan érkező újdonságát.
Habár a modell továbbra is a Stellantis EMP2 padlólemezére épült, új hajtásláncot vezet be. Mind a szedánt mind a kombit egy 115 kW-os villanymotor hajtja 260 Nm nyomatékkal, amihez egy újgenerációs akkucsomag párosul 54 kWh bruttó / 51 kWh nettó kapacitással. A 400 V-os akkupakkban lévő cellák kémiája 80%-ban nikkelt, 10%-ban mangánt, 10%-ban kobaltot tartalmaz. A hatótáv körülbelül 400 km, felszereltségtől függően. A közleményben olvasható, hogy a fogyasztás optimalizálása különösen nagy kihívást jelentett a mérnökök számára, de sikerült 12,7 kWh/100 km-es értéket elérniük, amely szerintük kiváló a C szegmensben. A háromfázisú fedélzeti töltő standard, így AC hálózaton 11 kW-tal tölthető az aksi, DC-n pedig 100 kW a max, amely kevesebb mint 25 perces feltöltést tesz lehetővé 20 és 80% között.
Az utastérben a Peugeot i-Cockpit legújabb generációja dominál, amely kompakt, fűtött kormánykerékkel, 3D-s digitális HUD-dal, és 10 colos központi érintőkijelzővel szolgál.
Vételárat egyelőre nem jelentett be a Peugeot, de azt elmondta, hogy bizonyos piacokon teljesen online is meg lehet majd megvásárolni az autót.