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 Konzorcium alakult Németországban az automata elektromosautó-töltők elterjedésének támogatására, olyan tagokkal, mint például az IONITY, a Porsche, BMW, Ford, Mercedes-Benz, és TÜV Süd. Az együttműködés a Robotic Charging Infrastructure Ecosystem, röviden ROCIN-ECO nevet viseli, és célja, hogy szabványosítsa a robottöltést, valamint kísérleti projektekkel mérje fel a töltési megoldásban rejlő lehetőségeket. A konzorcium olyan ökoszisztémát szeretne kidolgozni, amelyet bármely autógyártó és töltőgyártó implementálhat, beleértve a robotikus töltőkart, amely önállóan megtalálja a töltőcsatlakozót, és az automatikusan nyíló töltőcsatlakozó-fedelet. A Rocsys, mely automata töltőállomások fejlesztésével foglalkozik, és szintén a konzorcium tagja, közleményében azt írja, hogy a partnerek közös víziója, hogy az európai autópályák menti töltőállomásokon helyszínenként egy vagy több robottöltési lehetőséget hozzanak létre, amelyek 15-30 perc alatt teljes töltést kínálnak. Véleményük szerint a robottöltők kényelmesebbé teszik a töltési folyamatot és megkönnyítik a villanyautózást a fizikailag korlátozott autósok számára. Ezen felül arra számítanak, hogy a töltőállomások üzemeltetői számára akár 20%-kal is jobb megtérülést is eredményezhet az, hogy az automata töltéssel kiiktatják az üresjárati időt az autók töltése között. Jelenleg világszerte több olyan projekt fut, amely robottöltők fejlesztésére fókuszál. Legutóbb a Ford mutatott be ilyet, de a Siemens terveiről is beszámoltunk. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!