Új gyártócsarnokot nyitott elektromos teherautóinak a DAF
A DAF sajtóközleményben számolt be arról, hogy megnyitotta a tisztán elektromos tehergépjárműveinek gyártására szolgáló új csarnokot az Eindhovenben található gyárának területén. Az itt felépített gyártósoron idén tavasszal kezdődik meg az XD és XF elektromos teherautók sorozatgyártása.
A gyártó a két modellt a hannoveri IAA Transportation rendezvényen mutatta be tavaly. A teljesen elektromos PACCAR hajtásláncok 170 és 350 kW (210 és 480 LE) közötti teljesítményt nyújtanak. A DAF moduláris akkumulátorcsomagjaiból a legkisebb 210 kWh kapacitással rendelkezik, és akár 200 kilométeres hatótávolságot is kínál a járműveknek. A legnagyobb csomag kapacitása 525 kWh, és több mint 500 kilométeres hatótávolságra képes. A 325 kW-os maximális töltési teljesítménynek köszönhetően még a legnagyobb akkumulátorcsomag is alig több mint 45 perc alatt feltölthető nulláról nyolcvan százalékra.
Mindkét elektromos teherautó a belsőégésű motorral kínált sorozat elektromos meghajtású változata. A DAF XD sorozatot az áruszétosztó szegmensbe szánják, ennek következtében a fülkét olyan speciális funkciókkal is ellátták, mint például a járdaszegélyre kilátó ablak. Az XF széria ezzel szemben nagyobb távolságú szállításra tervezett teherautó.
Az új csarnok építése és a gépek felszerelése a közlemény szerint 18 hónap alatt készült el. A sorozatmodellek tavaszi gyártásának megkezdését követően a DAF arra számít, hogy a gyártás a következő években évi több ezer járműre fog növekedni „a teljesen elektromos teherautók iránti növekvő keresletnek megfelelően”.
A csarnokban egyébként a járműösszeszerelő soron kívül egy másik összeszerelő sor is működik, ahol az akkucsomagokat szerelik össze. A többi nagyfeszültségű alkatrészt, beleértve az akkumulátorokat és a hajtásláncot is, a fő gyártószalagon szerelik az alvázra.
A DAF kínálatában jelenleg két elektromos modell, az LF Electric és a CF Electric is megtalálható. Ez utóbbi a legelső, sorozatgyártott villanyos DAF volt a magyar utakon, sőt, egész Közép-Kelet-Európában, erről itt írtunk bővebben.