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
auto
2024. 07. 27. szombat

Új gyártócsarnokot nyitott elektromos teherautóinak a DAF

elektromos teherautó

A DAF sajtóközleményben számolt be arról, hogy megnyitotta a tisztán elektromos tehergépjárműveinek gyártására szolgáló új csarnokot az Eindhovenben található gyárának területén. Az itt felépített gyártósoron idén tavasszal kezdődik meg az XD és XF elektromos teherautók sorozatgyártása.

A gyártó a két modellt a hannoveri IAA Transportation rendezvényen mutatta be tavaly. A teljesen elektromos PACCAR hajtásláncok 170 és 350 kW (210 és 480 LE) közötti teljesítményt nyújtanak. A DAF moduláris akkumulátorcsomagjaiból a legkisebb 210 kWh kapacitással rendelkezik, és akár 200 kilométeres hatótávolságot is kínál a járműveknek. A legnagyobb csomag kapacitása 525 kWh, és több mint 500 kilométeres hatótávolságra képes. A 325 kW-os maximális töltési teljesítménynek köszönhetően még a legnagyobb akkumulátorcsomag is alig több mint 45 perc alatt feltölthető nulláról nyolcvan százalékra.

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

Mindkét elektromos teherautó a belsőégésű motorral kínált sorozat elektromos meghajtású változata. A DAF XD sorozatot az áruszétosztó szegmensbe szánják, ennek következtében a fülkét olyan speciális funkciókkal is ellátták, mint például a járdaszegélyre kilátó ablak. Az XF széria ezzel szemben nagyobb távolságú szállításra tervezett teherautó.

Az új csarnok építése és a gépek felszerelése a közlemény szerint 18 hónap alatt készült el. A sorozatmodellek tavaszi gyártásának megkezdését követően a DAF arra számít, hogy a gyártás a következő években évi több ezer járműre fog növekedni „a teljesen elektromos teherautók iránti növekvő keresletnek megfelelően”.

A csarnokban egyébként a járműösszeszerelő soron kívül egy másik összeszerelő sor is működik, ahol az akkucsomagokat szerelik össze. A többi nagyfeszültségű alkatrészt, beleértve az akkumulátorokat és a hajtásláncot is, a fő gyártószalagon szerelik az alvázra.

A DAF kínálatában jelenleg két elektromos modell, az LF Electric és a CF Electric is megtalálható. Ez utóbbi a legelső, sorozatgyártott villanyos DAF volt a magyar utakon, sőt, egész Közép-Kelet-Európában, erről itt írtunk bővebben.

Megérkezett hazánkba az első szériagyártású elektromos DAF

 

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.