PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cua2lhLmNvbS9odS9tb2RlbGxlay9ldjkvYmVtdXRhdG8vP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1sZWFkYmFubmVyJnV0bV9jYW1wYWlnbj12aWxsYW55YXV0b3NvazIwMjUmdXRtX2lkPXZpbGxhbnlhdXRvc29rMjAyNSZ1dG1fY29udGVudD1ldjkiIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vd3d3LmtpYS5jb20vaHUvbW9kZWxsZWsvZXY5L2JlbXV0YXRvLz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09bGVhZGJhbm5lciZ1dG1fY2FtcGFpZ249dmlsbGFueWF1dG9zb2syMDI1JnV0bV9pZD12aWxsYW55YXV0b3NvazIwMjUmdXRtX2NvbnRlbnQ9ZXY5JywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wMS92aWxsYW55YXV0b3Nvay1sZWFkLW0tdjMuanBnIiBtZWRpYT0iKG1heC13aWR0aDogNzAwcHgpIj48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wMS92aWxsYW55YXV0b3Nvay1sZWFkLXctdjMuanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wMS92aWxsYW55YXV0b3Nvay1sZWFkLXctdjMuanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT4= A DAF sajtóközleményben számolt be arról, hogy megnyitotta a tisztán elektromos tehergépjárműveinek gyártására szolgáló új csarnokot az Eindhovenben található gyárának területén. Az itt felépített gyártósoron idén tavasszal kezdődik meg az XD és XF elektromos teherautók sorozatgyártása. A gyártó a két modellt a hannoveri IAA Transportation rendezvényen mutatta be tavaly. A teljesen elektromos PACCAR hajtásláncok 170 és 350 kW (210 és 480 LE) közötti teljesítményt nyújtanak. A DAF moduláris akkumulátorcsomagjaiból a legkisebb 210 kWh kapacitással rendelkezik, és akár 200 kilométeres hatótávolságot is kínál a járműveknek. A legnagyobb csomag kapacitása 525 kWh, és több mint 500 kilométeres hatótávolságra képes. A 325 kW-os maximális töltési teljesítménynek köszönhetően még a legnagyobb akkumulátorcsomag is alig több mint 45 perc alatt feltölthető nulláról nyolcvan százalékra. Mindkét elektromos teherautó a belsőégésű motorral kínált sorozat elektromos meghajtású változata. A DAF XD sorozatot az áruszétosztó szegmensbe szánják, ennek következtében a fülkét olyan speciális funkciókkal is ellátták, mint például a járdaszegélyre kilátó ablak. Az XF széria ezzel szemben nagyobb távolságú szállításra tervezett teherautó. Az új csarnok építése és a gépek felszerelése a közlemény szerint 18 hónap alatt készült el. A sorozatmodellek tavaszi gyártásának megkezdését követően a DAF arra számít, hogy a gyártás a következő években évi több ezer járműre fog növekedni „a teljesen elektromos teherautók iránti növekvő keresletnek megfelelően”. A csarnokban egyébként a járműösszeszerelő soron kívül egy másik összeszerelő sor is működik, ahol az akkucsomagokat szerelik össze. A többi nagyfeszültségű alkatrészt, beleértve az akkumulátorokat és a hajtásláncot is, a fő gyártószalagon szerelik az alvázra. A DAF kínálatában jelenleg két elektromos modell, az LF Electric és a CF Electric is megtalálható. Ez utóbbi a legelső, sorozatgyártott villanyos DAF volt a magyar utakon, sőt, egész Közép-Kelet-Európában, erről itt írtunk bővebben. Megérkezett hazánkba az első szériagyártású elektromos DAF Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!