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
auto
2024. 07. 22. hétfő

Újabb kritikus alapanyagból vásárolt be a Tesla

elektromosautó-akkumulátor

Az elektromos autók akkumulátorai kapcsán legtöbbször a katód kritikus alapanyagairól, így a lítium mellett a nikkelről, kobaltról és egyéb összetevőkről szoktunk hallani, írni.

Pedig anód nélkül egy fránya watt teljesítményt sem ad le az aksi.

Egyszerűbb (?)

Az anódot a legtöbb lítiumion akkumulátorban természetes, vagy mesterséges grafitból készítik amely nem tűnik túlságosan szűkös keresztmetszetnek. Persze a legfejlettebb akkuban a grafit egy részét szilíciumra cserélik, amivel nagyobb kapacitást tudnak elérni, és ez már egyáltalán nem egyszerű történet. De ettől függetlenül persze az alap grafit ellátását is biztosítani kell.

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

A Magnis Energy Technologies most arról adott ki sajtóközleményt, hogy szerződést írt alá a Teslával, melynek értelmében

2025 februárjától, három éven át, fix áron, évente minimum 17.500 tonna aktív összetevőket szállít az autógyártó aksijainak anódjához. A mennyiséget a Tesla kérésére a duplájára, évi 35.000 tonnáig növelhetik.

A Magnis azonnali hatállyal meg is kezdi a tesztüzemhez szükséges gyáregységek felállítását, és kiválasztja az üzem végleges helyét is, ahol legkésőbb két éven belül megkezdik a termelést.

Forrás: Magnis

A cég Tanzániában fog grafit koncentrátumot előállítani, amiből aktív anód összetevőket (AAM) készít majd az Egyesült Államokban. A munkát persze nem most kezdték, az elmúlt hét évben azon dolgoztak, hogy a New York-i létesítményükben a tanzániai grafitból AAM-et állítsanak elő, mégpedig fenntartható módon, vegyi, vagy hőkezeléses tisztítás nélkül.

Hogy az egyes összetevőkből mennyi kell az akkumulátorokba, arról nehezebb információt találni, mint gondolnánk, ugyanis a legtöbb gyártó hétpecsétes titokként kezeli az adatokat. Az interneten található tanulmányok alapján egy átlagos villanyautó akkumulátorban úgy 70 kg grafit található, így a fenti mennyiség nagyjából évi 250.000-500.000 autóhoz lehet elég.

Bányavállalatot vásárolhat a Tesla, megőrült a tőzsde

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.