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 Tavaly év végén mutatták be, de elhúzódott a belső tesztelés. Most napokon belül 360 ezren kaphatják meg. Még mindig nem adták ki a nagy Tesla FSD frissítést 11.3 A Tesla már tavaly év végén elkészült az FSD szoftver következő verziójával, amely a szokásos inkrementális fejlesztések mellett tartalmaz egy nagy újdonságot is, ugyanis leváltja a négy éves Autopilot kódot. Az úgynevezett single stack verziót – a pletykák szerint – ez idáig csak 250 kiválasztott Tesla alkalmazott tesztelte, de az elmúlt napokban a teljes belsős flotta megkapta, ami általában azt jelenti, hogy pár napon belül nyilvánosan is elérhető lesz az új szoftver. v11.3 (single stack) goes to limited beta this week. Probably 11.3.2 before wide release in North America. Then we adapt for EU roads & submit to regulators. 90% of what we’ve done so far for NA applies WW. — Elon Musk (@elonmusk) February 12, 2023 Elon Musk egyébként legújabban azt ígérte, hogy a 11.3-as változat kiadása után elkezdik a szoftver betanítását Európára is, majd beadják az illetékes hatóságoknak jóváhagyásra, hogy nálunk is elérhető legyen. Véleménye szerint az Észak-Amerikára fejlesztett változat 90 százalékban működne a világon mindehol, tehát viszonylag kevés eltérést kell lefedniük. Ennek megfelelően túl sok videó még nem készült a 11.3-as kiadásról, de amik elérhetőek azok egyöntetűen azt mondják, hogy jól sikerült az Autopilot leváltása, és teljesen sima az autópályáról városi forgalomba történő átállás is. Itt korábban az Autopilot a kihajtón lekapcsolt, majd lakott területre érve el kellett indítani az FSD-t. Persze az új kiadás sem tökéletes, a fenti videó végén például látszik, hogy még mindig későn akar átváltani a hosszú záróvonallal védett kanyarodó sávba, ezért a sofőr átveszi a vezérlést, de beszámolók többsége eddig pozitív. A korábban kikapcsolt automata parkolás is visszatért, újra működik. Újdonság, hogy ha a sofőr közbeavatkozik és átveszi a kormányt, akkor a rendszer felajánlja, hogy egy 10 másodperces hangüzenet kíséretében küldje be a jelentést a központba, ezzel segítve a fejlesztők munkáját. Így nem kell találgatni, miért avatkozott be az autós. A grafikai elemeket is megújították, így most már egy vastagabb kék vonal jelzi, merre halad majd az autó, ezt pedig keresztbe egy piros csík metszi ott, ahol egy lámpánál vagy kereszteződésénél meg fog állni – így a sofőr már jó előre megbizonyosodhat róla, hogy az autó helyes döntést készül-e hozni. FSD Beta 11.3 Release Notes @elonmusk — Enabled FSD Beta on highway. This unifies the vision and planning stack on and off-highway and replaces the legacy highway stack, which is over four years old. The legacy highway stack still relies on several single-camera and… — Whole Mars Catalog (@WholeMarsBlog) February 20, 2023 Az új verzió újdonságait természetesen kiadás naplófálja is tartalmazza, amelyet a fenti tweetben egy helyre gyűjtve végig lehet olvasni. Pár fontosabb elemet kiemelve, a cikk elején felsoroltak mellett kiterjesztették az automatikus vészfék által kezelt helyzeteket a keresztirányban az utunkat keresztező autókra is, amely a Tesla adatai alapján a korábban feljegyzett hasonló ütközések 49%-át jelenti. De mostantól az autó fél másodperccel gyorsabban reagál a piros lámpát vagy STOP táblát figyelmen kívül hagyó másik autósokra, és hosszabb távon, előre tervez az autópályák lezárt sávjaival és élesebb kanyarjaival is. A szoftvert 180 ezer újabb videóval képezték tovább az esőben tapasztalható tükröződések, az utakon található törmelék és szemét, valamint az éles kanyarok jobb kezelésére, és 40 ezer videót mutattak meg a mesterséges intelligenciának olyan helyzetekről, amikor valaki az utolsó pillanatban az autó elé vágott kis híján balesetet okozva. Új radarral és 11 kamerával érkezik a Tesla HW4 Címlapkép: Black Tesla, YouTube Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!