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
auto
2024. 09. 08. vasárnap

Ez lenne az olcsó kis-Tesla?

A napokban foglalkoztunk vele, hogy Kínában lencsevégre kaptak egy álcázott tesztautót, amely úgy nézett ki, mintha a Tesláé lenne, de a váz nagy része egyértelműen egy Mazda CX-30-tól származott. Hogy melyik autógyár prototípusát sikerült lefotózni, az még mindig kérdés, de erre a hétvégére sem maradtunk friss találgatások nélkül.

A kérdés az, most a Tesla szivárogtat, vagy csak túl nagy a rajongók fantáziája.

Kitelik tőlük

A Tesla a nagyobb bejelentéseit nyilvános rendezvényekkel, YouTube közvetítésekkel szokta a világ tudtára adni, és gyakran már ezek digitális meghívói is találgatásokra adnak okot. Nem is mindig alaptalanul, hiszen a vállalat, amely hivatalosan nem rendelkezik PR osztállyal, szereti elrejtett utalásokkal fenntartani az érdeklődést.

Gondoljunk csak a Cybertruck bejelentésnek meghívójára ahol később kiderült, hogy bizony a kép bal oldalán a pickup volt elrejtve, vagy a Model Y bemutatójára, amelynek promóciós poszterén a sötét területeket kivilágosítva az „ügyes próbálkozás” vicceskedő kikacsintást engedték meg maguknak.

Legutóbb a március elsejei Investor Day kapcsán készített meghívón találtak éles szemű szakértők árulkodó jeleket.

Újabb nyomok?

A Tesla a minap azt jelentette be, hogy a kaliforniai Palo Altoba költözteti mérnöki fejlesztőközpontját. Ehhez megszerezték a Hewlett Packard legendás egykori irodáját, ahol majd a mérnökök a mesterséges intelligencián és az új termékeken dolgozhatnak. Bár a cég Texasba helyezte át székhelyét, a dizájn központ maradt Los Angelesben. A SanFrancisco és Fremont térségében lévő Palo Alto a Szilícium-völgy központja, itt dolgozik a legtöbb tehetséges fejlesztő, ez pedig a Teslának is érték.

A bejelentést videó is kísérte, ahol Musk beszédet is mondott, de ami igazán felkeltette sokak érdeklődését, az az eseményt felvezető videó montázs volt a Tesla különböző telephelyeiről.

A képsorok között, a Los Angeles-i dizájnstúdióhoz érve, egy grafikus asztalán jól látható helyen volt az egykori vázlat, amivel az új kisautó kínai fejlesztését anno 2020-ban bejelentették, azonban ennek tetején, még prominensebb helyen, a kép közepén volt még két autó rajza – márpedig ezek újnak tűnnek, korábban nem láttuk őket.

A zöld az ismert, három éves rajz, a két piros új.

Az elmélet szerint itt a „nem-Model 2” két lehetséges tervezési irányát, vagy akár két külön változat első rajzait rejtette el a cég.

Akár igen, akár nem, azt megint elérték, hogy a közösségi média velük foglalkozzon

Ez a Model 2 tényleg „nem-Model 2”

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

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.