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 A sorozatgyártás küszöbén lemondott a napelemes elektromos autó, a Sono Sion megvalósításáról a német Sono Motors. Martin Meiners A 2016-ban alapított startup az évek során többször került a csőd szélére, de közösségi finanszírozással és befektetők segítségével eddig úgy tűnt sikerül megmenteni a projektet és sorozatgyártásba kerülhet a szinte minden karosszériaelemén napelemekkel borított elektromos autó. A sorozatgyártásra kész változatot 2022 nyarán mutatták be, két hete pedig a Sono Sion biztató töréstesztjéről számoltunk be. Falnak vezették az autót, a beépített napelem megúszta Most azonban azt jelentették be honlapjukon, hogy lemondtak az autó megvalósításáról. A szomorú döntést három fő okkal magyarázzák. Először is, nem sikerült megfelelő befektetőket találni, akik a jelenlegi bizonytalan gazdasági helyzetben egy ennyire tőkeigényes projektet mernének támogatni. Másodszor a kormányt okolják, amely alig támogatta anyagiakkal a projektet, az elmúlt években összegyűjtött 330 millió eurónak 1 százaléka sem származott állami támogatásból. A harmadik indok a cég saját hibája, alábecsülték egy autógyártás beindításának erőforrás-igényét., különösen a kezdeti időszakban. Azt ígérik, hogy a vállalat nem szűnik meg, a napelemes projekteket továbbviszik, így a Sono Motors napelemeivel buszokon, teherautókon találkozhatunk majd. Az alkalmazottak közül azonban mintegy 300 főt kénytelenek elküldeni. Több ezer liter gázolajat spórolhat meg a napelemes hűtőkocsi A cég azt is ígéri, hogy az autó megvalósításához támogatásként kapott összegeket hamarosan visszafizetik, illetve a 45.000 előrendelő is visszakapja majd a befizetett pénzét, sőt, még 5% fájdalomdíjat is ígérnek. A pénz visszafizetését három részletben tervezik, 30%-ot legkésőbb idén májusig, a következő 40%-os részletet 2024 júniusáig, a fennmaradó 30%-ot pedig 2025 januárjáig. Nem ez az első hasonló hír idén, a szintén napelemmel fedett autók gyártását tervező Lightyear néhány hete jelentett csődöt, alig egy hónappal azt követően, hogy megkezdték első autójuk sorozatgyártását. Csődöt jelentett a Lightyear gyártója Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!