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 Sajtóközleményben tudatta a BMW Group, hogy valós körülmények közötti tesztelésre, hidrogén-meghajtású autókat enged az utakra. A BMW iX5 Hydrogen mögött négy év fejlesztőmunka áll, a tesztflotta pedig száznál kevesebb modellből áll ugyan, de sokfelé elviszik majd a világban, hogy a hajtáslánc-technológiában rejlő innovációkat promótálják. „A hidrogén egy rendkívül sokoldalú energiaforrás, amely energiaátállási folyamatainkban, és így a környezetvédelem tekintetében is kulcsfontosságú szerepet játszik. Mindent egybevetve, ez a megújuló energiaforrások tárolásának és felhasználásának egyik leghatékonyabb módja” – közölte Oliver Zipse, a BMW AG igazgatótanácsának elnöke. Hozzátette: a technológiában rejlő potenciált a BMW-nek ki kell használnia az iparág átalakításának felgyorsításához. A BMW iX5 Hydrogen négy éves feljesztés eredménye (forrás: BMW Group) De az elnök azt is elmondta, hogy a globális méretű klímasemlegességhez nem egyetlen technológia juttatja majd el az emberiséget, így nekik – mint e folyamatban vezető szerepet vállaló cégnek – minden reális megoldást fel kell tudniuk használni. Erőltetni kell a zöldhidrogént – ha sikerül, évekkel hamarabb kidobható a szén Felspécizve A BMW iX5 Hydrogen az aktuális BMW X5 műszaki alapjaira épül, az üzemanyagcella-technológiája a cégcsoport saját fejlesztése, amely a müncheni Kutatási és Innovációs Központ (FIZ) kísérleti üzeméből származik. Az egyedi üzemanyagcellák a Toyota Motor Corporationnel tíz éve kötött partnerségnek köszönhetően a japán autógyártótól érkeznek, ezeket pedig a kötegekbe rendezés után azokba a speciális „házakba” építik be, amelyeket a BMW Landshutban működő könnyűfémöntödéjében gyártanak és fejlesztenek. A hidrogénes BMW-hez az alapot a BMW iX5 jelenti (forrás: BMW Group) A gyors, mindössze 4-5 percet igénylő újratöltést lehetővé tevő hidrogén-technológia az energiaforrásként használt hidrogént a BMW tesztautóiban két, szénszál-erősítésű műanyagtartályban tárolja. A tartály természetesen szintén speciális anyagból készül; abból a Carbon-fiber-reinforced polymerből (CFRP), melyet a 21. század autóipari szuperanyagának tartanak. Azért is, mert a kiváló fizikai tulajdonságai mellett nagysorozatú gyártásban, versenyképes áron előállítható. A hidrogán hajtású BMW-k a világ számos pontján felbukkannak majd (forrás: BMW Group) A 700 bar nyomás elviselésére is képes tartályok együttesen mintegy 6 kg hidrogén tárolására képesek, míg az üzemanyagcella teljesítménymaximuma 125 kW / 170 lóerő. A BMW iX5 Hydrogen „a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat” mellett is több mint 500 km megtételére képes. Pár perc csak a tankolási idő – ígérik (forrás: BMW Group) A bajor autógyártó közlése szerint a BMW iX5 Hydrogen műszaki adatai a következők: Maximális rendszerteljesítmény: 295 kW / 401 lóerő Az üzemanyagcella-technológia folyamatosan rendelkezésre álló maximális teljesítménye: 125 kW / 170 lóerő Az akkumulátor (lítium-ion technológia) maximális teljesítménye: 170 kW / 231 lóerő A hajtáslánc-technológia maximális rendszerteljesítménye: 295 kW / 401 lóerő A hidrogéntartályok térfogata: 6 kilogramm Gyorsulás 0-100 km/óra: kevesebb, mint 6 másodperc Végsebesség: 180 km/óra fölött Hidrogénfogyasztás (WLTP): 1,19 kg / 100 km Hatótávolság (WLTP): 504 km A bajor autógyártó szerencsére nem hanyagolja el a tisztán elektromos modellek fejlesztését sem, így idén is jönnek az új modellek: Ez volt tavaly a legnépszerűbb elektromos BMW Magyarországon 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 Szabó M. István Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!