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
auto
2024. 04. 24. szerda

Teljes gőzzel halad előre a BMW Csoport lipcsei gyárának felkészítése a tisztán elektromos Mini Countryman idén induló sorozatgyártására – jelentette be sajtóközleményében a bajor autógyártó konszern. A kis méretű SUV a BMW 1-es, 2-es Gran Coupé, és 2-es Active Tourer sorozatának gyártósorán fog készülni 2023 végétől, és ez lesz az első alkalom, hogy a brit márka valamely modelljét teljes egészében Németországban szerelik össze.

Az újgenerációs Countryman gyártásához az elektromos alkatrészek gyártási kapacitását is bővítik Lipcsében: összesen több mint 800 millió eurót fordít a BMW Csoport arra, hogy 2024 elejéig nyolc új gyártósort építsen a villanyautó komponensei számára. A 150.000 négyzetméteres területen 1000-nél is több alkalmazott vesz majd részt a Mini elektromos alkatrészeinek gyártásában.

A vállalatcsoport közleményében hangsúlyozza, hogy a fenntarthatóság fontos eleme a lipcsei műveleteknek: az autógyártáshoz szükséges energia egy részét helyi szélturbinákkal fedezik, 2017 óta pedig egy használt BMW i3 akkumulátorokból álló energiatároló rendszer is szolgálatban van.

Emellett a hidrogénnek is jutott szerep a gyár dekarbonizációjában: a BMW Csoport elmondása szerint a lipcsei létesítmény a legelső a világon, ahol a festőműhelyben olyan új fejlesztésű technológiát alkalmaznak, amely földgáz helyett zöld hidrogént tud használni. A hidrogént a gyárlogisztikában is alkalmazza a BMW, több mint 130 üzemanyagcellás tehergépjármű teszi a dolgát a helyszínen.

Az elektromos Countrymanről egyelőre nem tudni hivatalos adatokat, de ezzel a modellgenerációval kezdődik a Mini tisztán elektromos autómárkává való átalakulása 2030-ra. A helytakarékos alkatrészeknek, mint például a szintén a BMW Group lipcsei gyárában gyártott, különösen lapos nagyfeszültségű akkumulátornak köszönhetően a MINI Countryman több helyet és még nagyobb kényelmet fog kínálni a jövőben.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.