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 A visszahívás sajnos normális velejárója az autógyártásnak, ha pedig elég hamar észreveszik a hibát az akár életeket is menthet. Globális visszahívások Az Egyesült Államok közúti közlekedési hatósága, az NHTSA honlapján már tavaly decemberben megjelent az a visszahívás, amely ott nagyjából 14 ezer i4, i7 és iX típust érintett, mivel vezetés közben váratlanul megszűnhetett az áramellátás, ami potenciálisan balesetveszélyt jelentett. Ennek a visszahívásnak egyelőre nem találtuk nyomát az európai adatbázisban, de Kínában most rendelték el 37 ezer iX3, 18 ezer i3*, 3 ezer iX és 2 ezer i4 visszahívását a probléma miatt. Azt az amerikai dokumentációból tudjuk, hogy a megoldás egy egyszerű szoftverfrissítés a BMS-en, és bár ott azt írják szervizbe kell vinni hozzá, a Tibornál lévő iX3 OTA frissítéssel megkapta a javítást. De nem csak emiatt kell befáradniuk a BMW-seknek a kínai márkaszervizekbe. A gyártó észrevett egy másik hibát is, amelynek következtében nem működik megfelelően az autók gyalogosriogató gyalogosfigyelmeztető hangszórója, ezért azt javítani kell. Ebben 33 ezer i3* és iX3 érintett, de az USA-ban is megjelent már ez a visszahívás idén január végén, és ott 3400 iX-et és i4-et rendeltek szervizbe emiatt. A részletes amerikai dokumentáció alapján ez is szoftveresen orvosolható hibának tűnik. BMW i3L – csak Kínának. A BMW emellett visszahív 763 darab i7-est Kínában, 397-et pedig Amerikában, amiatt, mert az autó nem megfelelően érzékeli az anyósülés pozícióját, és kikapcsolja az első és térdlégzsákot, valamint az aktív fejtámlát. A probléma miatt 580 autót visszarendeltek a német hatóságok is, de az európai adatbázisban ezt még nem találtuk meg, ezért nem tudjuk összesen hány autó érintett. *A cikkben szereplő i3 nem a jól ismert, már kifutott típus, hanem a Kínában azonos néven forgalmazott, a benzines 3-as széria elektromos változata. Nem az első ügy Bár a BMW iX, iX3, i4 és i7 modelljei még viszonylag fiatal típusok, már eddig is volt pár komolyabb visszahívás a modellek kapcsán. A BMW i4 szedán, valamint az iX SUV az elmúlt évben már részesei voltak egy elég kellemetlen visszahívásnak, ugyanis mint kiderült egy gyártási hiba miatt egyes példányoknak potenciálisan kigyulladhattak az akkumulátoraik. Az Egyesült Államok közlekedési hatósága azt kérte az érintett tulajdonosoktól, hogy ne is vezessék ezeket az autókat, és felhívta a figyelmüket, hogy a kocsik álló helyzetben is kigyulladhatnak. Ezt a visszahívást Európában is bejelentették, de itt érintett volt az i7 is. Az i4-nek egyébként egy éve volt már egy másik akkuval kapcsolatos visszahívása is, mivel a gyárban egyes példányoknál nem szerelték be az energiaelnyelő elemeket, ezért baleset esetén megsérülhetett volna az akkupakk – ekkor a német hatóságok 157 érinttet autóról beszéltek az országban. BMW iX3 Az iX3 sem járt sokkal jobban, 2021-ben világszerte 16 ezer példányt hívtak vissza amiatt, mert egy szoftveres hiba miatt ütközés után nem minden esetben volt elérhető a segélyhívó rendszer, illetve a vészvillogó. Majd négyezer autónak azért is szervizbe kellett mennie, mert a hidraulikus fék és az ABS nem működött megfelelően, ami megnövelte a fékutat. BMW iX Két hete pedig egyes iX-eket vezényeltek szervizbe azért, mert a vezető légzsákja volt gyári hibás, és előfordulhatott, hogy nem fújódott fel teljesen. Az Egyesült Államokban 15 ezer autót kell emiatt szervizbe vinni. Az iX-nek korábban már volt egy másik légzsákkal kapcsolatos visszahívása is, Európában 183 példányt azért rendeltek vissza 2021-ben, mert az A-oszlop borítása nem megfelelően lett rögzítve, és kiszakíthatta a felfúvódó légzsákot. BMW iX3 visszahívás távoli szoftverfrissítéssel 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!