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 A gyártó jelenleg a 2019-ben bemutatott nyolcadik generáció ráncfelvarrására készül, ennek kapcsán nyilatkozott a Volkswagen márkaigazgatója. Egyre valószínűbb, hogy ez az utolsó belsőégésű motoros kiadás. Egy korszak vége A Volkswagen Golf 1974-es premierje óta ismert típusnév Európában, és az autó hosszú évekig az első volt a kontinens újautó piacán. Sokáig azonban arról lehetett hallani, hogy a jelenlegi generációval teljesen megszűnik a márkanév, a helyét az ID modellcsalád veszi át. A legújabb hírek viszont már arról szóltak, hogy előkerülhet még egy ID. Golf nevű autó a talonból, amely a jelenlegi ID. 3 és a 2025-re ígért ID. 2 / ID. 2X közé érkezhet. De, hogy itt tényleg van-e elég hely még egy típusnak, az majd még elválik. A Golf 8. generációja. A cég mostanában egyre inkább úgy fogalmaz, hogy az ID. 3 inkább a Golf Plus megfelelője, azonban az ID. 2-t pár hete úgy harangozták be, hogy az a Polo külső méreteivel a Golf belső helykínálatát hozza majd - ráadásul akinek ez sem elég, az kap majd egy magasabb építésű, crossover verziót is, ez lesz az ID. 2X. Thomas Schäfer, a Volkswagen márka vezetője az Automboilwoche német szaklapnak adott interjújában most beszélt erről és a Tiguan jövőjéről is. Volt már elektromos Golf a nap alatt - 2014 elejétől 2020 végéig tartották gyártásban. A márkaigazgató megerősítette, hogy a vállalat nem akarja feladni az olyan jól bevezetett márkaneveit és típusjelöléseit, mint a Golf, a Tiguan, vagy a GTI, és át fogja ezeket vinni azt elektromos korszakba. A Golf kapcsán arról beszélt, hogy jelenleg a 2019-ben bemutatott nyolcadik generáció ráncfelvarrásán dolgoznak, amelyet követően a típus az évtized végéig maradhat gyártásban. Ha 2026-2027 környékén úgy látják, hogy más irányba fejlődik a piac, mint azt jelenleg gondolják, akkor még változhatnak a tervek, de Schäfer személy szerint nem hisz ebben a forgatókönyvben, így a dolgok jelenlegi állása szerint belsőégésű motoros Golf 9 már nem lesz. Azonban az valószínű, hogy a Golf márkanév fennmarad, de nem fogják azt a hibát elkövetni, hogy azt egyszerűen csak egy aktuális elektromos modell farára biggyesztik. A legfrissebb ID. 3. Ennek a típusnak az esetében különösen igaz, hogy csak akkor szabad belőle elektromosat gyártani, ha stimmelnek a gének, ha az autó formája megfelel a márkanévnek, így például a teteje laposabb, mint az ID. 3-é - véli a vezető. Az első új elektromos Golf 2028 után érkezhet, amikor elkészül az új SSP platform, előbb nem készítenek villanyautót ezzel a típusnévvel - nyilatkozta a lapnak. Az SUV egyszerűbb eset A Tiguan elektromos újjászületése kapcsán viszont nem feltétlenül kell megvárni az új alapokat. Schäfer szerint az MEB továbbfejlesztése, az MEB+ platform elég rugalmas ahhoz, hogy a 4,5 méteres SUV új elektromos változatát erre tervezhessék, így nem kell a következő generációs SSP-re várni. Azonban, hogy van-e ennek értelme már most, vagy csak később, azt még nem döntötte el a cég vezetése. 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!