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
auto
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

A gyártó jelenleg a 2019-ben bemutatott nyolcadik generáció ráncfelvarrására készül, ennek kapcsán nyilatkozott a Volkswagen márkaigazgatója.

Egyre valószínűbb, hogy ez az utolsó belsőégésű motoros kiadás.

Egy korszak vége

A Volkswagen Golf 1974-es premierje óta ismert típusnév Európában, és az autó hosszú évekig az első volt a kontinens újautó piacán.

Sokáig azonban arról lehetett hallani, hogy a jelenlegi generációval teljesen megszűnik a márkanév, a helyét az ID modellcsalád veszi át.  A legújabb hírek viszont már arról szóltak, hogy előkerülhet még egy ID. Golf nevű autó a talonból, amely a jelenlegi ID. 3 és a 2025-re ígért ID. 2 / ID. 2X közé érkezhet. De, hogy itt tényleg van-e elég hely még egy típusnak, az majd még elválik.

A Golf 8. generációja.

A cég mostanában egyre inkább úgy fogalmaz, hogy az ID. 3 inkább a Golf Plus megfelelője, azonban az ID. 2-t pár hete úgy harangozták be, hogy az a Polo külső méreteivel a Golf belső helykínálatát hozza majd - ráadásul akinek ez sem elég, az kap majd egy magasabb építésű, crossover verziót is, ez lesz az ID. 2X.

Thomas Schäfer, a Volkswagen márka vezetője az Automboilwoche német szaklapnak adott interjújában most beszélt erről és a Tiguan jövőjéről is.

Volt már elektromos Golf a nap alatt - 2014 elejétől 2020 végéig tartották gyártásban.

A márkaigazgató megerősítette, hogy a vállalat nem akarja feladni az olyan jól bevezetett márkaneveit és típusjelöléseit, mint a Golf, a Tiguan, vagy a GTI, és át fogja ezeket vinni azt elektromos korszakba. A Golf kapcsán arról beszélt, hogy jelenleg a 2019-ben bemutatott nyolcadik generáció ráncfelvarrásán dolgoznak, amelyet követően a típus az évtized végéig maradhat gyártásban.

Ha 2026-2027 környékén úgy látják, hogy más irányba fejlődik a piac, mint azt jelenleg gondolják, akkor még változhatnak a tervek, de Schäfer személy szerint nem hisz ebben a forgatókönyvben, így a dolgok jelenlegi állása szerint belsőégésű motoros Golf 9 már nem lesz.

Azonban az valószínű, hogy a Golf márkanév fennmarad, de nem fogják azt a hibát elkövetni, hogy azt egyszerűen csak egy aktuális elektromos modell farára biggyesztik.

A legfrissebb ID. 3.

Ennek a típusnak az esetében különösen igaz, hogy csak akkor szabad belőle elektromosat gyártani, ha stimmelnek a gének, ha az autó formája megfelel a márkanévnek, így például a teteje laposabb, mint az ID. 3-é - véli a vezető.

Az első új elektromos Golf 2028 után érkezhet, amikor elkészül az új SSP platform, előbb nem készítenek villanyautót ezzel a típusnévvel - nyilatkozta a lapnak.

Az SUV egyszerűbb eset

A Tiguan elektromos újjászületése kapcsán viszont nem feltétlenül kell megvárni az új alapokat.

Schäfer szerint az MEB továbbfejlesztése, az MEB+ platform elég rugalmas ahhoz, hogy a 4,5 méteres SUV új elektromos változatát erre tervezhessék, így nem kell a következő generációs SSP-re várni.

Azonban, hogy van-e ennek értelme már most, vagy csak később, azt még nem döntötte el a cég vezetése.

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

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.