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
auto
2024. 03. 28. csütörtök

Indukciós töltési megoldás értékesítését tervezi Európában a Volkswagen Csoport elektromos modelljeihez az autóipari utángyártott berendezések egyik vezető vállalata, az ABT e-Line, valamint a WiTricity, az elektromos járművek vezeték nélküli töltésében élenjáró amerikai cég. A közös sajtóközleményben bejelentett tervek szerint elsőként a Volkswagen ID.4 vásárlói számára válik elérhetővé az átalakítás 2024 elején, ám idővel bővül a paletta a német konszern más villanyautóival, például a Porsche Taycannal, az Audi e-tron GT-vel, valamint a Volkswagen ID. Buzz kisbusszal.

Műszaki jellemzőket egyelőre nem osztottak meg a felek, de valószínűleg a WiTricity azon Halo Charging elnevezésű technológiájáról van szó, amelyet a cég egy tavalyi bejelentés szerint még idén széles körben elérhetővé szeretne tenni az Amerikai Egyesült Államokban a villanyautósok számára.

Tömegek számára lesz elérhető hamarosan a vezeték nélküli autótöltés

A Halo Charging technológia összesen három részből áll: egy fali töltőre hasonlító szerkezetből, amely a hálózatra csatlakozik, egy töltőpadból, valamint az autóba szerelt áramfelvevőből. A töltőberendezés 11 kW teljesítményű elektromosautó-töltésre képes, és nem termelődik nagyobb veszteség, mint a hagyományos, kábeles AC töltés során – állítja a WiTricity. Azt egyelőre nem árulták el a partnerek, hogy mennyire időigényes és bonyolult folyamat az autók felkészítése az indukciós töltésre, és azt sem tudni, hogy mennyit kell majd fizetniük az európai ügyfeleknek ezért a megoldásért.

500 kW és elhanyagolható veszteség – jön a svédek indukciós töltője

Közleményükben az ABT e-Line és a WiTricity kiemelik, hogy hatalmas érdeklődést tapasztalnak a vezeték nélküli töltés iránt, és óriási lehetőséget látnak benne, amely a villanyautózás terjedését is felgyorsíthatja. Szerintük a töltés folyamata kulcskérdés az elektromobilitásban, és túlságosan gyakran riasztja el a potenciális vásárlókat. Habár a töltőfej csatlakoztatása önmagában nem tűnik nagy fáradságnak, előfordulhat, hogy a kábel vastag és nehéz, balesetveszélyes, koszos, vagy nehezen hozzáférhető pocsolyák vagy hóbuckák miatt, így az indukciós töltés lényegesen megkönnyítheti a villanyautósok életét.

Indukciós töltés oldhatná meg a töltőpontok akadálymentesítését

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.