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 Valószínűleg Tibor sem gondolta volna, amikor a 75 milliós Mercedes-Benz EQS 580 SUV-t tesztelte, hogy már a napokban írunk olyan autóról, amelynek jobb hátsó üléséről kitekintve csak lesajnáló mosolyokat kapna, az ő kis polgári változatával. A Maybach kiadás árát egyelőre nem árulták el, de a luxust látva biztos, hogy egészen exkluzív vásárlóköre lesz majd az autónak. Ugyanaz, de mégis más A Mercedes próbálkozott már azzal, hogy a Maybachot külön márkaként üzemelteti a csillagos autók fölé pozícionálva azt, de ez valami miatt nem működött, így mostanában ez inkább egy über felszereltségi szint a márka autóin. Bár már az alapverziók is minden földi jóval el vannak látva, a Maybach kiadásnál tényleg csak a tervezőcsapat képzelete szab határt. A viszonylag még friss EQS SUV is kapott egy ilyen változatot, ami műszakilag természetesen nagyrészt megegyezik a sima Mercedes variánssal, így itt is van hátsókerék kormányzás és 35 milliméterrel megemelhető hasmagasság, ám igyekszik mindenben rátenni egy lapáttal. Az autó méreteit, főbb műszaki paramétereit meg lehet találni részletes EQS 580 SUV tesztünkben, én most itt elsősorban a különbségeket emelném ki. Villanyautó teszt: Mercedes-Benz EQS SUV 580 A Maybach 680 ugyanazt a 108,4 kWh-ás akkupakkot használja mint ami nálunk járt az 580-asban, ám a motoroknak nagyobb teljesítményt engedélyeztek, így a 400 kW helyett 484-et tud használni a sofőr, ami régi valutában 648 LE. Ez 4,4 másodperc alatt röpíti százra a csatahajót, a végsebesség pedig 210 km/h. A DC töltési teljesítmény változatlanul 200 kW. Finom különbségek A műszaki tartalom azonban ebben az esetben másodlagos, nyilván a friss Merci hardver elég jó alap, de a Maybach nem erről, hanem a luxusról szól. A márka első teljesen elektromos SUV-ja külsőre csak apró részletekben tér el az olcsóbb rokontól, de azokat a vállalat fontos arculati elemeknek véli. Így például az autó orrán a Mercedes csillagokat az egykori Maybachok hűtőrácsát idéző mintára cserélték, de a Mercedes-Benz logó sem a most divatos embléma, hanem egy króm dísz amely a motorháztető elején trónol – írja a gyártó -, alatta pedig egy Maybach felirat található. Az első légbeömlők is a márka logójának díszítést kapták. A kéttónusú fényezés is a Maybach tipikus jellemzője, de a díszes küszöb, a D oszlop díszítése és az exkluzív felnikínálat is erősíti az egyedi megjelenést. Határtalan luxus Az igazi fényűzés persze az utastérben található. A luxushoz jár a nappa-bőr, amihez állítólag fenntartható forrásból szerzik be az alapanyagot, és ami lényeges, a súlyosan környezetszennyező bőrgyártását igyekeztek környezetbaráttá tenni. Így a kemikáliák helyett növényi kivonatokkal kezelik a bőrt, például kávészemek héjával színezik barnára az anyagot, és összesen 45 kg sót takarítanak meg autónként. A folyamat melléktermékeit is felhasználják, más termékeket állítanak elő belőlük. Az alapfelszereltség a kávébarna belső, de választható kristályfehér is. A digitális kijelzők persze ugyanazok, mint az 580-asban, de azért itt is van egy választható Maybach téma. A középkonzol borításán azonban már mindenképp látszik, hogy szintet ugrottunk a fényűzésben. A hangrendszer 15 hangszórós Burmester, Dolby Atmos minősítéssel, amely a fülhallgatókon is 4D hangot ad. A fő hangsúly persze a hátsó utastéren van, hiszen ez gyakran sofőrös autó lesz – van is egy külön Sofőr Csomag, amely a hátsó ülések félig fekvő állapotba állítása esetén automatikusan mozgatja az elsőket is. Igen, a hátsó ülések szinte fekvő pozícióba állíthatók, hiszen külön-külön fotelekről beszélünk, amelyek az elsőkhöz hasonlóan rendelkeznek masszázs funkcióval, és hűtéssel, fűtéssel is. A két hátsó ülés között opcionálisan egy hűtő is helyet kaphat, de szintén rendelhető ezüstbevonatú pezsgőspohár hozzájuk illő tartóval. Multimédia szempontjából is gondoltak a hátsó utasokra, az első ülések fejtámlájára ugyanis két 11,6 colos kijelzőt szereltek, amelyen nem csak videózni lehet, de akár közvetlenül megváltoztathatjuk az autó úticélját is. Hátul emellett HDMI csatlakozót és négy nagyteljesítményű USB-C töltőt is találunk, de felárért két tabletet is mellékelnek. Az utastér emelt szintű zajszigetelést kapott, különösen a hátsó ülésekre koncentrálva, így még az amúgy is szuper csendes 580-as kabinjánál is csendesebb lehet a belső, a piszkos városi levegőt pedig HEPA filter szűri meg. És, hogy a londíner se nézzen semmibe minket, még a csomagtartót is fa borításokkal díszítették belülről. Villanyautó teszt: Mercedes-Benz EQS SUV 580 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!