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 Amsterdami központtal kezdi meg európai működését a Zeekr, amely a Volvo és a Polestar anyacégének a Geely-nek a viszonylag fiatal prémium márkája. Ők sem használnak majd harmadik fél által üzemeltetett kereskedéseket. Két típussal kezdenek A Zeekr is a Sanghaji Autószalonhoz időzítve jelentette be terveit a jövőre nézve, és megtudtuk mikor és miként jelenik majd meg a márka Európában. A kínai utógyártó Amszterdamba helyezte európai székhelyét, a leányvállalat vezetésére pedig még tavaly szeptemberben találták meg a megfelelő embert, aki korábban a Toyotánál és a Lexusnál is dolgozott. ZEEKR 001 A márka zászlóshajója a Zeekr 001, ami 600 kilométeres hatótávra képes, de van egy speciális 1000 kilométeres változata is a CATL új Qilin akkupakkjával. A vállalat ezt az autót is elhozza Európába, de arról egyelőre nincs hír, hogy a szupernagy hatótávú változat is elérhető lesz-e. A ZEEKR 001 lesz az első 1000 kilométeres villanyautó De nem csak ez, hanem a Zeekr X városi SUV is a kínálat része lesz, ami Kínában idén április 12-én debütált. A vállalat 1500 európai mérnököt és tervezőt alkalmaz, így úgy gondolják megfelelően felkészültek a belépőre. Az első piac ahol a negyedik negyedévben megjelennek az természetesen Hollandia lesz, de még az év vége előtt csatlakozik ehhez Svédország is, aztán jövőre több már európai országban is kereskedést nyitnak. A vállalat 2021 októberében kezdte meg első autói kiszállításait, és idén március végéig kevéssel több, mint 93 ezer darabot adtak át a vevőknek – írja a CnEVPost kínai villanyautós oldal. Fotókon a Zeekr legolcsóbb villanyautója Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!