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
auto
2024. 05. 01. szerda

Kompakt villanyautót fejleszt Európának a NIO

üzlet

Jelenleg az ET5, ET7 és EL7 SUV modelleket kínálja a gyártó Európában, de a kínálat nem marad ennyiben.

Kifejezetten az európai ügyfelek igényeinek fejlesztenek egy új típust.

Hallgatnak az ügyfelekre

A Sanghaji Autószalon keretén belül adott interjút a NIO alapítója William Li, aki egyben a cég vezetője is. A sajtó képviselőinek kérdéseire válaszul az üzletember elmondta, hogy

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

eljutott hozzájuk az európai vásárlók kérése, és már fejlesztés alatt áll egy új modell, amelyet ide szánnak, de Kínában is árulni fognak.

Az Automobilwoche német szaklap úgy tudja, hogy már korábban is szó volt egy az ET5-nél kisebb, kompaktabb autó tervezéséről, és a lap arra is emlékeztet, hogy hallottak olyat, is, hogy egy kicsit rövidebb kombival is előállhat a gyártó az európai piacon. Ha azonban olyan autóról van szó, amelyet mindkét régióban forgalmaznak, akkor mi a kombit nem tartjuk túl valószínűnek, mivel az Kínában egy rétegmodell, egzotikum – ha csak nem kétféle verziót mutatnak be. Az európai ügyfelek visszajelzései megfogalmazás viszont mégis inkább a kombi felé tereli az ember fantáziáját, ráadásul ha az ET5 alapjaira épül, akkor azért nem kell nulláról új modellt fejleszteniük.

A gyártó úgy tervezi, hogy az új típus is tudja majd használni a meglévő akkucsere állomásokat. Az interjúban ismét hangsúlyozták, hogy

az új autót, amit most fejlesztenek az európai vásárlóik inspirálták.

Nem harcolnak

A beszélgetés során kikérték Li véleményét a Tesla által indított árháborúról, de álláspontjuk változatlan, nem szállnak be a harcba,

Li szerint a Tesla lépései az egész iparágat nyomás alá helyezték, a piaci részesedésért folytatott harc jóval keményebb lett, azonban ők nem veszik fel a kesztyűt.

Úgy véli, a termékeik megérik az árukat, és az árak csökkentésével a korábbi vevőik érdekeit sértenék. Stratégiájuk szerint ők maradnak a prémium szegmensben és nem mennek le a Tesla belépő áraihoz. A szakember méltatta a német prémiumok sikereit, amelyek ugyan Kínában nehéz helyzetbe kerültek, de az otthoni piacukon őrzik a részesdésüket. Arra a kérdésre, hogy mi lesz akkor, ha Kína lerohanja Tajvant és az EU kizárja őket a piacról az üzletember úgy válaszolt, hogy ők mindenfajta háborút elutasítanak, de nem fogják az üzleti stratégiájukat a politikai játszmákhoz igazítani.

William Li

A kínai CnEVPost, érthető okokból, a tajvani témát átlépte, és mást emelt ki a sajtóeseményről.

A lap szerint a NIO elnöke továbbra is fenntartja, hogy idén duplázni, 240 ezerre kívánják emelni az eladásaikat. Az árháborúra visszatérve ugyanakkor elismerte, hogy rövid távon nem lesz egyszerű a stratégia végrehajtása, de ők inkább a vevőknek nyújtott szolgáltatásokat emelik és a kocsik értékét kívánják emelni, mintsem, hogy árat csökkentsenek.

Ahogy arról nemrég beszámoltunk, a NIO tavaly kétmilliárd dollár veszteséget könyvelt el, így érthető, hogy nem akarnak az áraikhoz nyúlni. 2022-ben az autógyártó 34 százalékkal növelte eladásait, de idén 100 százalékos növekedést tűzött ki célul. Az idei első negyedévben 31.041 autót adott el Kínában a vállalat, amely 20 százalékos növekedést jelent 2022 azonos időszakához képest.

Mi a fene folyik Kínában?

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.