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 A Volkswagen Csoport elég világos irányt szabott a legtöbb márkájának, de a Seat kicsit mostohagyereknek tűnik. Most egy német interjúban mondtak valamit, ami sok mindenre magyarázat lehet. Kérdőjelek A német Automobilwoche szaklap készített nemrég interjút Dr. Werner Tietz-cel, a Seat fejlesztési vezetőjével. Ebben sok mindenről volt szó, de ami igazán érdekes az a márka jövője. A Seat 2022-es pénzügyi jelentése kapcsán már megjegyeztük, hogy a spanyol autógyártó az alkatrészhiány közepén a Cupra márkát preferálta, azaz, ha volt elérhető alkatrész, akkor azt az utóbbi kapta a nagytestvér helyett. A Cupra egykoron a Seat sportváltozata volt, de a Volvo-Polestar történethez hasonlóan, a tulajdonos anyacég itt is külön márkává fejlesztette a jól csengő nevet. A Cuprával keres pénzt a Seat A fenti zsonglőrködésnek hála a Seat tavalyi eladásai jelentősen visszaestek, miközben a Cupráé kilőttek. Bár darabszámban még mindig a fő márkáé a kétharmad, a Cupra modellek sokkal több profitot termelnek a konszernnek. Így a stratégia nagyon is tudatosnak tűnt, úgy lehetett érezni, hogy szépen lassan felfelé pozícionáljak a spanyol leányvállalatot, ám ennek a Seat lesz a vesztese. Nem biztos, hogy autókat gyárt majd A jövő tekintetében is úgy tűnt, a Cuprát helyezi előtérbe a Volkswagen, hiszen ezzel a márkanévvel mutatják be a spanyol villanyautókat, míg a Seat, az egész konszernben egyedüliként, kizárólag belsőégésű motoros marad, és még csak egy távoli modellnevet, tanulmányt, vagy tervet sem kaptunk akkumulátoros verzióban. Így joggal merült fel a kérdés, hogy meddig marad ez így, és ha így marad, mi lesz a Seattal 2033 után, amikor a csoport befejezi a hagyományos autók értékesítését. Erre kaptunk most választ, ami bár nem végleges és nem valami nagy központi bejelentés, nem hagy túl sok kétséget. Elektromos scooter már van Seatból. A fent említett interjúban a riporter először arról faggatta a szakembert, hogy ha a Seat spanyol gyáraiban az ID.2 család tagjai készülnek majd (Volkswagen, Skoda és Cupra márkanevek alatt), akkor mi lesz 2025-től a Seatokkal. A fejlesztési vezető megnyugtatta az aggódókat, hogy van elég gyártósor és hely ezekben az üzemekben, így 2029-ig maradhat a Seatok gyártása. Seat el-Born is végül Cupra el-Born néven látott napvilágot. Fotó: Galambos Tamás Az Euro 7 azonban nehéz helyzetbe hozza a céget, ugyanis ha a jelenlegi tervek kerülnek elfogadásra, akkor 2025-től le kell állítani több Seat modell gyártását, amely hatalmas űrt fog ütni a kínálaton. Dr. Tietz szerint képtelenég a hátralévő időben a követelményeknek megfelelő Seat palettát előrántani a kalapból, és az új környezetvédelmi norma átlagosan 1500-2000 euróval növeli majd meg az autók árát. A riporter azonban tovább faggatta a szakembert, azt kérdezve, hogy akkor ez azt jelenti-e hogy az évtized végére megszűnik a Seat mint önálló autómárka. Erre azt a ködös választ kapta, hogy a Seat mint márkanév nem tűnik el, de most vizsgálják a konszernen belül, hogy pontosan hol van a helye. Nagy szerepet szánnak neki a különböző mobilitás-megoldásokban, de az elektromobilitás egyszerűen túl drága a Seat árkategóriájában – véli a márka fejlesztési vezetője. A kicsit felemás választ azonban nem hagyta annyiban az újságíró, és rákérdezett, hogy akkor ez konkrétan mit jelent, esetleg autók helyett elektromos bicikliken és rollereken, esetleg önvezető kisbuszokon tűnik-e fel majd a márka logója. A Volkswagen a mobilitásban nem csak az autókban gondolkodik, és inkább az a kérdés, a Seat mit jelent a mobilitásban, hogyan jut el az ügyfél A-ból B-be. Az is elképzelhető, hogy végül más márkák termékeibe integráljuk a spanyol céget és a Seat igazából egy mobilitás-platform lesz – osztotta meg a szakember. Ez egyelőre, ha burkoltan is, de úgy hangzik, hogy egyáltalán nem véletlen, hogy eddig nem láttunk Seat logós elektromos tanulmányokat. Electromos Seat roller is van már. Lehet, hogy a belsőégésű motorok nyugdíjazásával el kell köszönnünk a Seat autóktól is. Dr. Tietz ugyanakkor azt is hozzátette, hogy, ha sikerül egy olcsó elektromos kisautóval előállniuk, akkor nem kizárt, hogy azon mégis Seat embléma lesz majd. 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!