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 Az olasz energiaóriás ENEL bejelentette, hogy az Egyesült Államokban az évtized végéig kétmillió elektromos töltőt kíván telepíteni, hogy részese és egyben egyik megoldókulcsa is legyen az ország energiaátmenetének. A Renewable Energy World jelentése szerint az olasz cég e-mobilitási részlege, az Enel X Way ugyan nem ismeretlen ma sem az észak-amerikai villanyautó-töltő infrastruktúrában, de az aktuálisan értékesített 170 ezer járműtöltő volument dinamikusan szeretnék több mint a tízszeresére növelni. Ez az Egyesült Államokban és Kanadában a kereskedelmi és a nyilvános töltési infrastruktúra bővülését jelenti majd. Az ENEL feltett szándéka, hogy a projekt során több mint 10 ezer publikus, egyenáramú töltőállomást épít meg. A döntés mögött természetesen a tavaly elfogadott inflációcsökkentési törvény található, mellyel a Biden-adminisztráció elsősorban az európai, energiaátmenetben dolgozó, tőkeerős cégek megnyerésére törekszik. Az összesen 369 milliárd dolláros „zöld támogatási csomag” által felkínált lehetőségekre sokan ráharaptak: sorra jelentik be az USA-ba a nagy méretű zöldenergiás befektetéseket. „Az elektromos autók számának gyors növekedése nem a probléma, hanem a megoldás része” Az amerikai lépés veszélyére, miszerint e szabályozás külföldre fogja terelni az európai zöldenergia ipart, már januárban érkezett – igaz, csak politikai – válasz. Több politikai vezető, köztük Von der Leyen, az Európai Bizottság elnöke is arról beszélt különböző fórumokon, hogy az Egyesült Államok intézkedései aggodalmat váltottak ki Brüsszelben. Azóta annak az elhárító rendszernek a kidolgozása zajlik, amivel az ösztönzőket az EU-ban az amerikaihoz hasonló szintre emelve, megpróbálják mégis inkább „itthon” tartani a cégeket és a beruházásaikat. Ezügyben márciusban egyébként a legmagasabb szinten tárgyaltak a felek Washingtonban, ahol Joe Biden és Ursula Von der Leyen megegyeztek, hogy a közös cél a tempós haladás biztosítása a környezetkímélő technológiák felé. Észak-Amerika bevételére készül az Enel X Way (fotó: enelxway.com) Az ENEL az Egyesült Államokban most bejelentett beruházása az ötmilliárd dolláros keretösszegű, kifejezetten az elektromos járműveket kiszolgálni hivatott, nemzeti infrastrukturális programba jelentkezett be. A cég tervei szerint teljesen új telepítési, üzemeltetési és karbantartási projektet indít el, hogy a hálózatbővítést felgyorsítsa, de új finanszírozási szolgáltatásokat is indít. Ennek része, hogy az olaszok leszerződtek a Charge Pointtal, hogy a publikus elektromos töltőállomások telepítésében sebességet válthassanak. Március végén megírtuk, hogy az Európai Parlamentben (EP) megállapodás született az eu-s villanyautós töltőinfrastruktúra építéséről. E szerint a TEN-T törzshálózaton a 2026-ig kiépítendő, egymástól legfeljebb 60 km távolságban lévő töltőállomásokra (több töltő egy helyszínen) vonatkozóan állomásonként minimum 400 kW összteljesítmény kiépítésének kötelmét határozták meg, úgy, hogy a kiépített teljesítménynek 2028-ig el kell érnie a 600 kW-ot. A további ösztönzőkre egyelőre várni kell. Határidőt szabott az EU a sűrű töltőhálózat kiépítésére is 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 Szabó M. István Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!