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 Az olasz energiaóriás ENEL bejelentette, hogy az Egyesült Államokban az évtized végéig kétmillió elektromos töltőt kíván telepíteni, hogy részese és egyben egyik megoldókulcsa is legyen az ország energiaátmenetének. A Renewable Energy World jelentése szerint az olasz cég e-mobilitási részlege, az Enel X Way ugyan nem ismeretlen ma sem az észak-amerikai villanyautó-töltő infrastruktúrában, de az aktuálisan értékesített 170 ezer járműtöltő volument dinamikusan szeretnék több mint a tízszeresére növelni. Ez az Egyesült Államokban és Kanadában a kereskedelmi és a nyilvános töltési infrastruktúra bővülését jelenti majd. Az ENEL feltett szándéka, hogy a projekt során több mint 10 ezer publikus, egyenáramú töltőállomást épít meg. A döntés mögött természetesen a tavaly elfogadott inflációcsökkentési törvény található, mellyel a Biden-adminisztráció elsősorban az európai, energiaátmenetben dolgozó, tőkeerős cégek megnyerésére törekszik. Az összesen 369 milliárd dolláros „zöld támogatási csomag” által felkínált lehetőségekre sokan ráharaptak: sorra jelentik be az USA-ba a nagy méretű zöldenergiás befektetéseket. „Az elektromos autók számának gyors növekedése nem a probléma, hanem a megoldás része” Az amerikai lépés veszélyére, miszerint e szabályozás külföldre fogja terelni az európai zöldenergia ipart, már januárban érkezett – igaz, csak politikai – válasz. Több politikai vezető, köztük Von der Leyen, az Európai Bizottság elnöke is arról beszélt különböző fórumokon, hogy az Egyesült Államok intézkedései aggodalmat váltottak ki Brüsszelben. Azóta annak az elhárító rendszernek a kidolgozása zajlik, amivel az ösztönzőket az EU-ban az amerikaihoz hasonló szintre emelve, megpróbálják mégis inkább „itthon” tartani a cégeket és a beruházásaikat. Ezügyben márciusban egyébként a legmagasabb szinten tárgyaltak a felek Washingtonban, ahol Joe Biden és Ursula Von der Leyen megegyeztek, hogy a közös cél a tempós haladás biztosítása a környezetkímélő technológiák felé. Észak-Amerika bevételére készül az Enel X Way (fotó: enelxway.com) Az ENEL az Egyesült Államokban most bejelentett beruházása az ötmilliárd dolláros keretösszegű, kifejezetten az elektromos járműveket kiszolgálni hivatott, nemzeti infrastrukturális programba jelentkezett be. A cég tervei szerint teljesen új telepítési, üzemeltetési és karbantartási projektet indít el, hogy a hálózatbővítést felgyorsítsa, de új finanszírozási szolgáltatásokat is indít. Ennek része, hogy az olaszok leszerződtek a Charge Pointtal, hogy a publikus elektromos töltőállomások telepítésében sebességet válthassanak. Március végén megírtuk, hogy az Európai Parlamentben (EP) megállapodás született az eu-s villanyautós töltőinfrastruktúra építéséről. E szerint a TEN-T törzshálózaton a 2026-ig kiépítendő, egymástól legfeljebb 60 km távolságban lévő töltőállomásokra (több töltő egy helyszínen) vonatkozóan állomásonként minimum 400 kW összteljesítmény kiépítésének kötelmét határozták meg, úgy, hogy a kiépített teljesítménynek 2028-ig el kell érnie a 600 kW-ot. A további ösztönzőkre egyelőre várni kell. Határidőt szabott az EU a sűrű töltőhálózat kiépítésére is Szabó M. István Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!