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
auto
2024. 04. 28. vasárnap

400 kilométer hatótáv 10 perc alatt – így tölt a Li Auto első villanyautója

elektromos autó

A Li Autóval nemrég foglalkoztunk kínai körképünkben, és ahogy akkor írtuk, a kínai vállalat jelenleg csak plug-in hibrideket, de készül első tisztán elektromos modelljének bemutatására.

Mi a fene folyik Kínában?

A Sanghaji Autószalonon lerántották a leplet – legalábbis a technológiáról

Qilin varázslat

Az első teljesen elektromos modelljükről csak egy sziluettet mutattak meg a promó videóban, amiből annyi derül ki, hogy a kocsi a Kínában még mindig népszerű egyterű (MPV) szegmensbe érkezik majd.

Qilin 4C akku a Li Auto villanyautójában. Forrás: Li Auto

Az igazi hír azonban nem ez, hanem, hogy a jármű a CATL 4C Qilin akkuját kapja meg, amelynek nevében a 4C bizony  töltési teljesítményre utal.

A Li Auto nem kevesebbet állít, mint, hogy az új 800 Voltos architektúrája a CATL aksijával képes lesz arra, hogy 10 perc alatt 400 kilométer hatótávot töltsön vissza.

Ez még akkor is lenyűgöző adat, ha meg kell jegyeznünk, hogy a hatótávot valószínűleg a kínai szabvány szerint mérik, és persze nem 130-as autópálya tempónál kell érteni.

450 kW lehet a csúcs. Forrás: Li Auto

A videó alapján 450 kW+ töltési teljesítményt látunk, de ami igazán érdekes, hogy még az említett 400 km hatótáv elérése után is 300 kW felett tölt az autó.

A vállalat 2025-ig öt ilyen HPC, azaz High Power Charging, nagyteljesítményű töltésre alkalmas villanyautót mutat be és öt konnektoros hibridet tart majd a kínálatban – a két modellcsaládot párhuzamosan fogja fejleszteni.

egyelőre ennyit mutattak az autóból. Forrás: Li Auto

A gyors töltéshez persze megfelelő töltőoszlopok is kellenek majd, amelyekből az első 300-at idén év végéig helyezik üzembe Kínában, de 2025-ig a hálózatot 3000 oszlopra akarják bővíteni – írja a Car News China.

ZEEKR 009

A Li Auto egyelőre meg nem nevezett modellje egyébként nem az első autó ezzel az aksival, ez a dicsőség ez a dicsőség a Zeekr 009-et illeti, amelyet a napokban kezdtek meg kiszállítani a vásárlóknak.

822 km a hatótávja ennek az elektromos kínai kockakisbusznak

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.