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 Ha a tesztek jól zárulnak, Németországon kívül is terjeszteni kezdi házon belül a Shell azt a Volkswagennel közös töltőhálózati megoldását, amelyből az elsőt a napokban adták át Göttingenben. A város Shell kútjának területére telepített Elli Flexpole gyorstöltő állomás különlegessége, hogy mindenféle macera nélkül lehet a normál áramhálózatokra illeszteni. Ez az infrastruktúra úgy képes biztosítani 150 kW-os töltési teljesítményt, hogy előzetesen, a telepítéséhez nincs szükség különösebb hálózati infrastruktúra fejlesztésre. Ehhez a kulcsot az jelenti, hogy a berendezés saját, önálló akkumulátortároló rendszerrel rendelkezik. A Shell első Flexpole töltőállomása Göttingenben (forrás: Shell Germany) A Volkswagen az akkumulátorok, a töltés és az e-komponensek területén végzett csoportszintű tevékenységeit a PowerCo (akkumulátor) és az Elli (töltés és energia) leányvállalatokkal köti össze. „A töltési infrastruktúra gyors bővítése az e-mobilitás sikerének előfeltétele. Ehhez olyan innovációkkal járulunk hozzá, mint az Elli Flexpole. Örömünkre szolgál, hogy a Shellnél erős partnerre leltünk, aki hozzánk hasonlóan Németországban és Európában is bővíteni szeretné a töltési hálózatát” – mondta a bejelentéskor Simon Löffler, aki az Elli értékesítéséért, termékeiért és projektjéért felelős. A Shell Germany sajtóközleménye szerint a megállapodásuk ahhoz is közelebb vihet, hogy Németországban megtalálják a gyors és tömeges töltőállomás építés és beüzemelés megoldását – mivel a kormány szerint 2030-ig egymillió publikus töltőállomást kell építeni és üzembe helyezni az országban. Most akkor kell Németországnak egymillió töltő vagy sem? Az új technológiának köszönhetően a töltőállomások egyszerűen és rugalmasan telepíthetők, és felgyorsítható a hálózatbővülés – közölte a Shell „Szeretnénk kivenni a részünket abból, hogy az ügyfelek elektromos járműre válthassanak, és hogy ezzel is csökkentsük a közlekedési szektorban a szén-dioxid-kibocsátás” – mondta Tobias Bahnsen, a Shell E-Mobility Németországért, Ausztriáért és Svájcért felelős vezetője. Az olajtársaság tervei szerint 2025-ig több mint félmillió, az évtized végére pedig 2,5 millió töltőpontot fognak kiépíteni világszerte. A VW tavaly áprilisban a BP-vel is stratégiai partnerséget jelentett be; a Flexpole töltőállomásokat használják az Aral németországi és a BP brit kútjain. Tavaly év évégre a német járműipari óriás az Ionityvel, az Ewivával, illetve az európai stratégiai partnereivel (BP, Iberdrola), Electrify Americával (USA) és a CAMS-szal (Kína) együtt összesen 15 ezer gyorstöltő pontot kapcsoltak már hálózatra. Idén ez a szám 25 ezerre nő a VW reményei szerint, és ebből tízezer Európában lesz. A VW 2025-ig egy 45 ezer nagy teljesítményű töltőpontból (HPC) álló olyan hálózat megépítésre készül, melyek akár 350 kW töltési teljesítményt is képesek kínálni. Ilyen töltőállomásokat telepít, aki komolyan gondolja a villanyautózást 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 Szabó M. István Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!