Ha a tesztek jól zárulnak, Németországon kívül is terjeszteni kezdi házon belül a Shell azt a Volkswagennel közös töltőhálózati megoldását, amelyből az elsőt a napokban adták át Göttingenben. A város Shell kútjának területére telepített Elli Flexpole gyorstöltő állomás különlegessége, hogy mindenféle macera nélkül lehet a normál áramhálózatokra illeszteni. Ez az infrastruktúra úgy képes biztosítani 150 kW-os töltési teljesítményt, hogy előzetesen, a telepítéséhez nincs szükség különösebb hálózati infrastruktúra fejlesztésre. Ehhez a kulcsot az jelenti, hogy a berendezés saját, önálló akkumulátortároló rendszerrel rendelkezik. A Shell első Flexpole töltőállomása Göttingenben (forrás: Shell Germany) A Volkswagen az akkumulátorok, a töltés és az e-komponensek területén végzett csoportszintű tevékenységeit a PowerCo (akkumulátor) és az Elli (töltés és energia) leányvállalatokkal köti össze. „A töltési infrastruktúra gyors bővítése az e-mobilitás sikerének előfeltétele. Ehhez olyan innovációkkal járulunk hozzá, mint az Elli Flexpole. Örömünkre szolgál, hogy a Shellnél erős partnerre leltünk, aki hozzánk hasonlóan Németországban és Európában is bővíteni szeretné a töltési hálózatát” – mondta a bejelentéskor Simon Löffler, aki az Elli értékesítéséért, termékeiért és projektjéért felelős.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 A Shell Germany sajtóközleménye szerint a megállapodásuk ahhoz is közelebb vihet, hogy Németországban megtalálják a gyors és tömeges töltőállomás építés és beüzemelés megoldását – mivel a kormány szerint 2030-ig egymillió publikus töltőállomást kell építeni és üzembe helyezni az országban. Most akkor kell Németországnak egymillió töltő vagy sem? Az új technológiának köszönhetően a töltőállomások egyszerűen és rugalmasan telepíthetők, és felgyorsítható a hálózatbővülés – közölte a Shell „Szeretnénk kivenni a részünket abból, hogy az ügyfelek elektromos járműre válthassanak, és hogy ezzel is csökkentsük a közlekedési szektorban a szén-dioxid-kibocsátás” – mondta Tobias Bahnsen, a Shell E-Mobility Németországért, Ausztriáért és Svájcért felelős vezetője. Az olajtársaság tervei szerint 2025-ig több mint félmillió, az évtized végére pedig 2,5 millió töltőpontot fognak kiépíteni világszerte. A VW tavaly áprilisban a BP-vel is stratégiai partnerséget jelentett be; a Flexpole töltőállomásokat használják az Aral németországi és a BP brit kútjain. Tavaly év évégre a német járműipari óriás az Ionityvel, az Ewivával, illetve az európai stratégiai partnereivel (BP, Iberdrola), Electrify Americával (USA) és a CAMS-szal (Kína) együtt összesen 15 ezer gyorstöltő pontot kapcsoltak már hálózatra. Idén ez a szám 25 ezerre nő a VW reményei szerint, és ebből tízezer Európában lesz. A VW 2025-ig egy 45 ezer nagy teljesítményű töltőpontból (HPC) álló olyan hálózat megépítésre készül, melyek akár 350 kW töltési teljesítményt is képesek kínálni. Ilyen töltőállomásokat telepít, aki komolyan gondolja a villanyautózást 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 Szabó M. István Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!