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 Ismét új márkanevet kell megtanulnunk, még ha az anyacég, a Huawei neve ismerősen cseng is. Norvégiában már megérkezett a Seres 5. Egyre több Hogy pontosan mi a dolog logikája, azt nem értjük, de egyre több villanyautó márkát indítanak útra az autógyárak, amelyek kínálatába meglévő modelljeiket csomagolják újra. Talán megirigyelték a Volkswagen évtizedekig sikeres üzletpolitikáját. A Huawei, ahogy a Sony, nem egyedül vágott bele az autógyártásba, a techóriás egy meglévő szereplőt. 2022 előtt Chongqing Sokon Industrial Group néven volt ismert az az azóta már csak Seres néven futó kínai autógyártó, amely 2021-ben létrehozta a Huawei-jel az Aito márkát, majd tavaly a Landiant – ezek természetesen már eleve csak tisztán elektromos, vagy hatótávnövelt elektromos (hibrid) modelleket gyártanak – írja a CnEVPost. Az európai partraszálláshoz a Seres márkanevet választották, az első modell pedig a Seres 5, ami mi más lehetne, mint egy közepes méretű, 4,7 méteres SUV. Ez elméletileg a kínai Huawei Aito M5 (iker)testvére, Európára szabva. Az autó egymotoros változata 500 kilométeres, a kétmotoros 530 kilométeres WLTP hatótávot kapott az első európai átadón elhangzottak szerint – bár ez utóbbi, magasabb adatot kicsit kétkedve fogadjuk, és mintha a norvég weboldal is csak 483 kilométert írna erre a konfigurációra. Az elektromos változatot 80 kWh-s LFP akkumulátorral szerelték, de létezik a modellnek egy ennél izgalmasabb kiadása is, amely 90 kWh-s félig-szilárdtest aksit kapott, egyelőre azonban úgy néz ki ez még nem kapható Európában. A modellnek léteik még EREV, azaz hatótávnövelt változata is, ami egy elég méretes, 40-as aksit kapott, és a benzinmotorral együtt 1000 km hatótávra képes. Elég meglepő lenne azonban, ha ezt is elhoznák Norvégiába, ahol már az autók közel 90 százalékát belsőégésű motor nélkül vásárolják az emberek. A Seres 5 összkerékhajtású változatának indulóára 599 ezer korona, ami úgy 15 százalékkal több, mint a Tesla Model Y hasonló hatótávú kiadásának ára az országban, de az új kínai márka az amerikai riválisnál magasabbra pozícionálja magát. Hogy komplikáltabb legyen És, hogy a történet még kicsit kuszább legyen, már 2021 decembere óta itthon is elérhetőek a kínai Dongfeng villanyautói, amelyek között az első, a Seres 3, 14 millió forint alatt indul, és a képek alapján megegyezik a Huawei-Seres márka Seres 3 típusával, amely szintén fent van a norvég Seres honlapon is. Ennél is érdekesebb, hogy a dongfengmotor.hu weboldalon szerepel egy Seres SF5 típus is, igaz ez még árazás alatt van. Ez kívülről megegyezik a most bemutatott Seres 5-tel, bár belül némileg más a dizájn, például a Norvégiában mostantól kapható típus horizontális középső képernyője itt álló elrendezésben van. Persze az is lehet, hogy csak egy régebbi látványterv van a magyar oldalon, és az autó később teljesen ugyanaz lesz, mint a norvég változat. Seres 5 Dongfeng Seres SF5 Ettől függetlenül ez a két autó annyira azonosnak tűnik, hogy még a Dongfeng magyar oldalán lévő egyik képen is a Seres gyár előtt pózol a Seres SF5. Dongfeng Seres SF5… a Seres gyár előtt. Bár kerestünk, de nem találtunk a Seres -Huawei-Dongfeng hármas között tulajdonosi összefüggést, így az tűnik valószínűnek, hogy a kínaiak bizonyos európai piacon a Dongfeng forgalmazásában kínálják a Seres villanyautókat, míg máshol megtartották a saját márkanevüket. Egy 2021 októberi, az autók hazai bejelentéséről szóló cikkünkben a Seres SF5-öt megérkezését az importőr alapján még 2021 utolsó negyedévére prognosztizáltuk. Ezzel a három villanyautóval törnek be hazánkba a kínaiak 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!