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 Ismét új márkanevet kell megtanulnunk, még ha az anyacég, a Huawei neve ismerősen cseng is. Norvégiában már megérkezett a Seres 5. Egyre több Hogy pontosan mi a dolog logikája, azt nem értjük, de egyre több villanyautó márkát indítanak útra az autógyárak, amelyek kínálatába meglévő modelljeiket csomagolják újra. Talán megirigyelték a Volkswagen évtizedekig sikeres üzletpolitikáját. A Huawei, ahogy a Sony, nem egyedül vágott bele az autógyártásba, a techóriás egy meglévő szereplőt. 2022 előtt Chongqing Sokon Industrial Group néven volt ismert az az azóta már csak Seres néven futó kínai autógyártó, amely 2021-ben létrehozta a Huawei-jel az Aito márkát, majd tavaly a Landiant – ezek természetesen már eleve csak tisztán elektromos, vagy hatótávnövelt elektromos (hibrid) modelleket gyártanak – írja a CnEVPost. Az európai partraszálláshoz a Seres márkanevet választották, az első modell pedig a Seres 5, ami mi más lehetne, mint egy közepes méretű, 4,7 méteres SUV. Ez elméletileg a kínai Huawei Aito M5 (iker)testvére, Európára szabva. Az autó egymotoros változata 500 kilométeres, a kétmotoros 530 kilométeres WLTP hatótávot kapott az első európai átadón elhangzottak szerint – bár ez utóbbi, magasabb adatot kicsit kétkedve fogadjuk, és mintha a norvég weboldal is csak 483 kilométert írna erre a konfigurációra. Az elektromos változatot 80 kWh-s LFP akkumulátorral szerelték, de létezik a modellnek egy ennél izgalmasabb kiadása is, amely 90 kWh-s félig-szilárdtest aksit kapott, egyelőre azonban úgy néz ki ez még nem kapható Európában. A modellnek léteik még EREV, azaz hatótávnövelt változata is, ami egy elég méretes, 40-as aksit kapott, és a benzinmotorral együtt 1000 km hatótávra képes. Elég meglepő lenne azonban, ha ezt is elhoznák Norvégiába, ahol már az autók közel 90 százalékát belsőégésű motor nélkül vásárolják az emberek. A Seres 5 összkerékhajtású változatának indulóára 599 ezer korona, ami úgy 15 százalékkal több, mint a Tesla Model Y hasonló hatótávú kiadásának ára az országban, de az új kínai márka az amerikai riválisnál magasabbra pozícionálja magát. Hogy komplikáltabb legyen És, hogy a történet még kicsit kuszább legyen, már 2021 decembere óta itthon is elérhetőek a kínai Dongfeng villanyautói, amelyek között az első, a Seres 3, 14 millió forint alatt indul, és a képek alapján megegyezik a Huawei-Seres márka Seres 3 típusával, amely szintén fent van a norvég Seres honlapon is. Ennél is érdekesebb, hogy a dongfengmotor.hu weboldalon szerepel egy Seres SF5 típus is, igaz ez még árazás alatt van. Ez kívülről megegyezik a most bemutatott Seres 5-tel, bár belül némileg más a dizájn, például a Norvégiában mostantól kapható típus horizontális középső képernyője itt álló elrendezésben van. Persze az is lehet, hogy csak egy régebbi látványterv van a magyar oldalon, és az autó később teljesen ugyanaz lesz, mint a norvég változat. Seres 5 Dongfeng Seres SF5 Ettől függetlenül ez a két autó annyira azonosnak tűnik, hogy még a Dongfeng magyar oldalán lévő egyik képen is a Seres gyár előtt pózol a Seres SF5. Dongfeng Seres SF5… a Seres gyár előtt. Bár kerestünk, de nem találtunk a Seres -Huawei-Dongfeng hármas között tulajdonosi összefüggést, így az tűnik valószínűnek, hogy a kínaiak bizonyos európai piacon a Dongfeng forgalmazásában kínálják a Seres villanyautókat, míg máshol megtartották a saját márkanevüket. Egy 2021 októberi, az autók hazai bejelentéséről szóló cikkünkben a Seres SF5-öt megérkezését az importőr alapján még 2021 utolsó negyedévére prognosztizáltuk. Ezzel a három villanyautóval törnek be hazánkba a kínaiak 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!