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
auto
2024. 06. 25. kedd
PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9nZGVodS5oaXQuZ2VtaXVzLnBsL2hpdHJlZGlyL2lkPS5BdWFvVFJNTnd3OTVybFRzanZvU2JlUGp3aDhkODljT2psWGl4RXBjam4uaTcvZmFzdGlkPWtveXlnaXJmcXV2cmZvam1hZWpnbmltamdpbGwvc3RwYXJhbT13YWtybWlpa2N1L25jPTAvZ2Rwcj0wL2dkcHJfY29uc2VudD0vdXJsPWh0dHBzOi8vd3d3LmJ5ZC5jb20vaHUvdWVmYS1ldXJvLTIwMjQ/Y2lkPXZpbGxhbnlhdXRvc29rOmJhbm5lcjpBVzplYl9pbWFnZV9kaWdpdGFsXzIwMjQ6c2VhbC1wcm9zcGVjdGluZy02NTB4MzAwLTE6MDYiIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vZ2RlaHUuaGl0LmdlbWl1cy5wbC9oaXRyZWRpci9pZD0uQXVhb1RSTU53dzk1cmxUc2p2b1NiZVBqd2g4ZDg5Y09qbFhpeEVwY2puLmk3L2Zhc3RpZD1rb3l5Z2lyZnF1dnJmb2ptYWVqZ25pbWpnaWxsL3N0cGFyYW09d2Frcm1paWtjdS9uYz0wL2dkcHI9MC9nZHByX2NvbnNlbnQ9L3VybD1odHRwczovL3d3dy5ieWQuY29tL2h1L3VlZmEtZXVyby0yMDI0P2NpZD12aWxsYW55YXV0b3NvazpiYW5uZXI6QVc6ZWJfaW1hZ2VfZGlnaXRhbF8yMDI0OnNlYWwtcHJvc3BlY3RpbmctNjUweDMwMC0xOjA2JywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNi9ieWQtdWVmYS1ldXJvLTIwMjQtYmFubmVyLTMwMHgyNTAtMjQwNjA0LTEuanBnIiBtZWRpYT0iKG1heC13aWR0aDogNzAwcHgpIj48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNi9ieWQtdWVmYS1ldXJvLTIwMjQtYmFubmVyLTY1MHgzMDAtMjQwNjA0LTIuanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNi9ieWQtdWVmYS1ldXJvLTIwMjQtYmFubmVyLTY1MHgzMDAtMjQwNjA0LTIuanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT48SU1HIFNSQz0iaHR0cHM6Ly9nZGVodS5oaXQuZ2VtaXVzLnBsL19bVElNRVNUQU1QXS9yZWRvdC5naWY/aWQ9LkF1YW9UUk1Od3c5NXJsVHNqdm9TYmVQandoOGQ4OWNPamxYaXhFcGNqbi5pNy9mYXN0aWQ9aWVqbnlzeW5hZG93eWNhb2lhaGJvYXNxaWlrbS9zdHBhcmFtPW1wbGVnb2VyeWEvbmM9MC9nZHByPTAvZ2Rwcl9jb25zZW50PSIgc3R5bGU9IndpZHRoOjFweCFpbXBvcnRhbnQ7IiAvPg0K

Az utóbbi hetekben számos elektromos autókat gyártó márka jelentette be, hogy a Tesla töltőcsatlakozójára vált, így egyre közelebb kerülünk ahhoz, hogy a Tesla NACS csatlakozója legyen az Egyesült Államok fő szabványa. A motorkerékpárok viszont eddig valahogy kimaradtak a sorból, annak ellenére, hogy kialakításuk miatt alapvetően kis akkukapacitással rendelkező és ma még az elvártnál kisebb hatótávokkal rendelkeznek, így ésszerű lehet a legdinamikusabban fejlődő töltőhálózathoz csatlakozni.

A Tesla NACS (North American Charging Standard) csatlakozója és a jóval nagyobb, globálisan elfogadott CCS (Combined Chargig System) csatlakozó. | forrás: electrek

Az első fecske

A finn Verge Motorcycles – amely várhatóan idén kezdi meg modelljeinek értékesítését az Egyesült Államokban – most bejelentette, hogy csatlakozik a többek között a GM-et, Riviant, Fordot és a Volvo-t is magáénak tudó, egyre népesebb táborhoz azzal, hogy ő is a Tesla NACS csatlakozójára vált. A Verge legújabb, Mika Hakkinen által tervezett és dedikált motorjairól az alábbi cikkünkben írtunk:

Ilyen motort tervez egy kétszeres F1 világbajnok

Figyelemmel kísértük az infrastruktúra töltési jövőjéről folytatott vitát, valamint a Tesla döntését arról, hogy nyilvánossá teszi az NACS töltési szabványát.

Nyilatkozta Marko Lehtimäki, a Verge technológiai igazgatója, aki azt is leszögezte, hogy a cég növekedése szempontjából létfontosságú, hogy az ügyfelek számára átfogó, könnyen használható gyorstöltési rendszert biztosítson. Tekintve, hogy az amerikai piacra készülnek belépni, a Tesla nyílt szabványára váltás logikusnak tűnik, hiszen a vállalatnak mára mintegy 17.000 töltője működik Észak-Amerikában.

Verge TS | forrás: Verge Motorcycles

A Verge lépése azért is fontos lehet, mert a motorkerékpárok általában nagy csúszással követik le az autóipari fejlesztéseket. Annak idején például az ABS motorokban történő általános használatára kicsit több, mint két évtizedet kellett várni autókhoz képest. A NACS csatlakozó alkalmazása hasonló dominót indíthat el az olyan konkurensek között, mint a Harley-Davidson, a Zero, vagy az Energica – akik szintén érdekeltek az Észak-Amerikai piacon – mint a Ford bejelentése néhány héttel ezelőtt és potenciálisan felgyorsíthatja a standardizált töltőcsatlakozók elterjedését az elektromos motorkerékpár-iparban.

Sokáig kinevették az egyre jobb motorokat gyártó Energica-t

Borítókép: NACS csatlakozó | forrás: Electrek

Zvara Szabolcs

Hiszek abban, hogy a legkisebb tettnek is lehet óriási hatása ezért villanyautót használok, amit napelemről töltök. Igyekszem a háztartást műanyagmentesíteni, a hulladékot szelektíven gyűjteni, az elhasznált dolgokat újra felhasználni és amit lehet a saját kertben megtermelni. Jó érzés tudni, hogy ez nem csak nekem számít, ezért csatlakoztam a Villanyautósok.hu csapatához.