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 A Fiat Seicento sorozatgyártásának 2010-es leállításával a 600-as típusjelzés kikerült az olasz autómárka kínálatából, most azonban visszatért: tegnap bemutatkozott az új Fiat 600, amelynek nevét leszámítva semmi köze sincs az egykoron népszerű szuperminihez, sokkal inkább tekinthető az 500X tisztán elektromos utódjának. Ez egyben a márka visszatérése is a B szegmenshez. A 4171 mm hosszú, 1523 mm magas, (tükrökkel együtt) 1981 mm széles, és 2562 mm tengelytávú modell a Stellantis e-CMP2 padlólemezére épül, és öt személy, valamint 360 liter csomag számára kínál helyet. Hajtásláncát a díjnyertes Jeep Avengertől kapja: egy 115 kW csúcsteljesítményű motor hajtja az első tengelyt, 260 Nm csúcsnyomaték mellett, ami 9 másodperces gyorsulást eredményez 0 és 100 km/h között, és akár 150 km/h-s sebesség elérését is engedi. A 339 kilogramm tömegű, bruttó 54 és nettó 51 kWh kapacitású akkumulátorcsomag CCS2 csatlakozón keresztül tölthető, AC hálózaton 11 kW-tal, DC töltőoszlopon pedig legfeljebb 100 kW teljesítménnyel. Előbbi esetében 5 óra 45 percet vesz igénybe a teljes feltöltés, utóbbit választva pedig ideális esetben 27 perc alatt érhetjük el a 80%-os töltöttséget 20%-on csatlakoztatva a töltőfejet. Az új Fiat 600 kezdetben kizárólag tisztán elektromos meghajtással lesz elérhető, 600e RED és 600e La Prima változatban. A WLTP szerinti kombinált ciklusú hatótávolság 409 illetve 406 kilométer, a kis különbség nagy valószínűséggel a La Prima nagyobb felszereltségéből adódó magasabb tömeg számlájára írható. A padlólemez egyébként lehetővé teszi belsőégésű motor beszerelését is, és csakúgy, mint az Avenger esetében, ezt néhány piacon ki is fogja használni a gyártó – 2024 közepére várható hibrid hajtású Fiat 600. Az új Fiat 600e korszerű 2-es szintű biztonsági és asszisztens funkciókkal rendelkezik, többek között adaptív tempomat, intelligens sebességasszisztens, holttér-figyelés, elektromos rögzítőfék, autonóm vészfék, tolatókamera és 360°-os érzékelők is a felszereltség része. Ami a kényelmet és a csatlakoztathatóságot illeti, az új Fiat 600e elektromos csomagtérajtóval elektromos ablakemelőkkel, automata klímaberendezéssel, alkonyat- és esőérzékelőkkel, 6 hangszórós hangrendszerrel, 10,25 hüvelykes, teljesen testreszabható központi képernyővel, vezeték nélküli CarPlay és Android Auto csatlakozással, valamint 7 hüvelykes digitális kijelzővel érkezik. A Fiat 600e Uconnect szolgáltatásai közé tartozik például a TomTom navigációs rendszer automatikusan frissülő térképekkel. Foglalni a mai naptól lehet, az első kiszállításokra Olaszországban idén szeptemberben kerül sor. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!