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 Az Egyesült Államokban 40 éves csúcson van a gyalogoshalálozások száma, évente több mint 7000 gyalogos veszti életét, mert autóval elütik. A napi 20-as érték több mint 50%-os emelkedést jelent 2009 óta. A NACTO, egy 96 észak-amerikai nagyvárost összefogó közlekedésbiztonsági szövetség, felszólítja az Egyesült Államok Nemzeti Közúti Közlekedésbiztonsági Igazgatóságát (NHTSA), hogy a gyalogosvédelmet is tegyék a töréstesztek kötelező elemévé. A szövetség szerint a gyalogoshalálozások növekedésének oka, hogy a járművek egyre nagyobbak és nehezebbek, egyre magasabbak, a járművezetők egyre nehezebben veszik észre a gyalogosokat és kerékpárosokat. Bírálják, hogy a szövetségi kormány új autókat értékelő biztonsági besorolási rendszerében (NCAP) szinte minden jármű négy- vagy ötcsillagos minősítést kap. A probléma, hogy a rendszer csak az autókban tartózkodók biztonságát veszi figyelembe, a forgalom járműveken kívüli, sérülékeny résztvevőit nem, pedig évente több ezer haláleset lenne megelőzhető szigorúbb előírásokkal. Fotó: Euro NCAP Az NHTSA jelenleg egy opcionális gyalogos ütközésvédelmi teszt alkalmazását javasolja, amely a NACTO szerint helyes irányba tett lépés, azonban nem valószínű, hogy jelentős hatással lesz a gyalogosok biztonságára. A fő probléma, hogy a javasolt teszt nem kerül be a jármű végső biztonsági besorolásába, így a gyalogosok számára legveszélyesebb járművek továbbra is 5 csillagos minősítést kaphatnak. Az NHTSA javaslata szerint a tesztet maguk az autógyártók hajtanák végre, és mivel a teszt önkéntes, az autógyártók dönthetnek úgy, hogy nem végeznek ilyen vizsgálatot, de ha el is végzik, nem kötelesek nyilvánosan megosztani az eredményeket. A NACTA szerint az autógyártókat olyan biztonsági szabványok alkalmazására kellene ösztönözni, mint például az ADAS és a Direct Vision, amelyek jelentős mértékben csökkentenék a kerékpárosokkal és a gyalogosokkal bekövetkező baleseteket. A NACTO felszólítja az NHTSA-t, hogy tegye kötelezővé, hogy azok a járművek, melyek nem kapnak megfelelő osztályzatot a gyalogosbiztonsági teszten, ne legyenek jogosultak az általános 5 csillagos besorolásra. Vezessenek be 5 csillagos pontozási rendszert a gyalogosbiztonság tekintetében a megfelelés/nem felelt meg rendszer helyett. A járműveket úgy osztályozzák, hogy látható legyen a tömeg és magasság szerinti megnövekedett kockázat. Az NHTSA végezze a gyalogosbiztonsági tesztet ahelyett, hogy a gyártók számára opcionálisan javasolja a teszt elvégzését és az eredmények közzétételét. Az NHTSA javaslatait július 25-ig van lehetőség nyilvánosan észrevételezni, a NACTO pedig azt kéri, minél többen mondják el véleményüket, mivel ez segíthet biztonságosabbá tenni az utcákat. Európa legbiztonságosabb autói mind elektromosak Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!