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 Az Egyesült Államokban 40 éves csúcson van a gyalogoshalálozások száma, évente több mint 7000 gyalogos veszti életét, mert autóval elütik. A napi 20-as érték több mint 50%-os emelkedést jelent 2009 óta. A NACTO, egy 96 észak-amerikai nagyvárost összefogó közlekedésbiztonsági szövetség, felszólítja az Egyesült Államok Nemzeti Közúti Közlekedésbiztonsági Igazgatóságát (NHTSA), hogy a gyalogosvédelmet is tegyék a töréstesztek kötelező elemévé. A szövetség szerint a gyalogoshalálozások növekedésének oka, hogy a járművek egyre nagyobbak és nehezebbek, egyre magasabbak, a járművezetők egyre nehezebben veszik észre a gyalogosokat és kerékpárosokat. Bírálják, hogy a szövetségi kormány új autókat értékelő biztonsági besorolási rendszerében (NCAP) szinte minden jármű négy- vagy ötcsillagos minősítést kap. A probléma, hogy a rendszer csak az autókban tartózkodók biztonságát veszi figyelembe, a forgalom járműveken kívüli, sérülékeny résztvevőit nem, pedig évente több ezer haláleset lenne megelőzhető szigorúbb előírásokkal. Fotó: Euro NCAP Az NHTSA jelenleg egy opcionális gyalogos ütközésvédelmi teszt alkalmazását javasolja, amely a NACTO szerint helyes irányba tett lépés, azonban nem valószínű, hogy jelentős hatással lesz a gyalogosok biztonságára. A fő probléma, hogy a javasolt teszt nem kerül be a jármű végső biztonsági besorolásába, így a gyalogosok számára legveszélyesebb járművek továbbra is 5 csillagos minősítést kaphatnak. Az NHTSA javaslata szerint a tesztet maguk az autógyártók hajtanák végre, és mivel a teszt önkéntes, az autógyártók dönthetnek úgy, hogy nem végeznek ilyen vizsgálatot, de ha el is végzik, nem kötelesek nyilvánosan megosztani az eredményeket. A NACTA szerint az autógyártókat olyan biztonsági szabványok alkalmazására kellene ösztönözni, mint például az ADAS és a Direct Vision, amelyek jelentős mértékben csökkentenék a kerékpárosokkal és a gyalogosokkal bekövetkező baleseteket. A NACTO felszólítja az NHTSA-t, hogy tegye kötelezővé, hogy azok a járművek, melyek nem kapnak megfelelő osztályzatot a gyalogosbiztonsági teszten, ne legyenek jogosultak az általános 5 csillagos besorolásra. Vezessenek be 5 csillagos pontozási rendszert a gyalogosbiztonság tekintetében a megfelelés/nem felelt meg rendszer helyett. A járműveket úgy osztályozzák, hogy látható legyen a tömeg és magasság szerinti megnövekedett kockázat. Az NHTSA végezze a gyalogosbiztonsági tesztet ahelyett, hogy a gyártók számára opcionálisan javasolja a teszt elvégzését és az eredmények közzétételét. Az NHTSA javaslatait július 25-ig van lehetőség nyilvánosan észrevételezni, a NACTO pedig azt kéri, minél többen mondják el véleményüket, mivel ez segíthet biztonságosabbá tenni az utcákat. Európa legbiztonságosabb autói mind elektromosak Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!