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 A Toyotánál megoldódtak a problémák, a Kiánál és a Volkswagennél viszont csak most kezdődnek. Az is lehet zavarok lesznek a teljes európai autóiparban. Rájár a rúd az autógyártókra. Toyota Kedden írtuk meg, hogy leállt a Toyota mind a 14 japán gyára, és az ezekben található 28 szerelősora, mivel az egyik logisztikai rendszer meghibásodott. Akkor még nem tudta a vállalat, hogy mikor tudják elhárítani a hibát. A kiesés érintette a Toyota teherautógyártó leányvállalatát, a Hino Motors-t, és több alkatrészgyártó üzemüket is. Leállt a Toyota összes japán gyára Hogy pontosan mi okozta a teljes leállást, azt továbbra sem tudni, de egyelőre kizárják a kibertámadás lehetőségét. Ez egyébként nem csak egy véletlenszerűen bedobott potenciális magyarázat volt, mivel az utóbbi időben több japán nagyvállalat informatikai rendszerét törték fel, okozva ezzel fennakadást a termelésben. Márciusban például a Kojima Industries, a Toyota egyik nagy beszállítója járt így, és akkor szintén le kellett állnia az autógyártó hazai üzemeinek. Kínában nagy tiltakozást váltott ki, hogy a szigetország a napokban, tervezett módon, az óceánba engedte a fukusimai atomerőmű radioaktív vizét, ezért médiában megjelentek olyan találgatások, hogy egy kínai megtorló akcióról lehet szó a világ legnagyobb autógyártója ellen. Ám erre egyelőre nincs bizonyíték. Az eredetileg meghibásodott programot egyébként még nem tudták helyreállítani, egy másik, köztes rendszert kapcsoltak be, ami lehetővé tette hogy folytathassák a gyártást. Az eredetileg érintett 14 üzemből 12 szerdán délelőtt, kettő pedig szerdán délután indult be újra – írja a Koyodo News helyi hírportál. Kia A második legnagyobb koreai autógyártónak is kijutott a balszerencséből a héten, ugyanis tűz ütött ki a Kia Autoland Hwaseong 3 nevű hazai gyárában, ami miatt le kellett állítani több gyártósort. Az üzem Szöultól 80 kilométerre délnyugatra található. A jelenlegi információk szerint a tűz még hétfőn este 19:28-kor keletkezett az egyik épület harmadik emeletén található automatizált fényezőműhelyben. Az automata tűzoltórendszer rendben működésbe lépett, ám 40 percbe telt, mire kialudtak a lángok. Személyi sérülés szerencsére nem történt. Az érintett csarnokban a K5, K8, valamint az EV6 modelleket gyártották. A károk olyan jelentősek, hogy a cég szerint legalább 10 napig eltart majd mire újra tudnak indulni. Reményeik szerint szeptember 6-án indulhat be a termelés. Jó hír, hogy a gyár másik épületeiben készülő K3, Sorento, Mohave és Niro modellek nem érintettek, valamint van egy szintén tovább üzemelő EV6 gyártósor is. Ettől függetlenül a K5 és K8 modellekre váró ügyfelek mellett az elektromos típus megrendelőit is arra figyelmeztették, hogy a kiesés miatt csúszhatnak a kiszállítások – szól a The Korea Economic Daily beszámolója. Volkswagen A Volkswagen esete talán a legkülönösebb a három közül, ugyanis a cég gyáraiban minden rendben van, mégis le kell állniuk. Egyelőre konkrétumokat csak a portugál Setubalban található üzemről lehet tudni, ahol a vállalat európai bestsellere, a T-Roc készül. A belsőégésű motoros típus gyártását szeptemberben valószínűleg több hétre is szüneteltetni kell, mivel az elmúlt napok szélsőséges időjárása hatalmas áradásokat okozott Szlovéniában, ahol a modell egyik fontos alkatrész-beszállítója található. Az elektromos VW modellek ezt most megúszhatják. Az áradások miatt a hajtáslánc egyik komponensét gyártó KLS Ljubno csak részben tudta teljesíteni a megrendeléseket, így amikor a készletek elfogynak, kénytelenek lesznek szüneteltetni a T-Roc gyártását. Ám a hírek szerint ez a probléma jóval túlnőhet egyetlen modellen, vagy gyártón. Mirko Strasek, a szlovén cég vezérigazgatója szerint akkora a probléma, hogy októberig nem is tudnak elkezdeni dolgozni, és akkor sem lesznek azonnal teljes kapacitáson. Csakhogy a KLS Ljubno annyira kulcsfontosságú cég az európai ellátási láncban, hogy például az autók motorjainak lendkerekén található fogaskoszorúkból a piac 80 százalékát ez a cég látja el – írja az Automotive News Europe. Ezt az alkatrészt forgatja meg az önindító, így nem egy kihagyható darabról van szó, mint korábban az ülések egyes kényelmi funkciói, vagy az érintőképernyők kapcsán láttuk, ahol kompromisszumok árán de tovább tudtak működni az autógyárak. Így az alkatrészhiány átterjedhet más Volkswagen üzemekre, modellekre, vagy akár egyéb autógyártókra is. Ezt a forgatókönyvet egyébként a Volkswagen szóvivője és a Deutsche Bank egy a lapnak nyilatkozó szakértője is valószínűnek tartja. A német márkánál azt mondják, igyekeznek a globális ellátási láncuk más szereplőivel pótolni a kieső európai alkatrészt. 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!