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
auto
2024. 04. 21. vasárnap

Bemutatta két legkisebb tisztán elektromos modelljének, az EQA és az EQB kompakt villanyautók frissített változatát a Mercedes-Benz, melyeket hamarosan a Münchenben megrendezett IAA mobilitási kiállításon élőben is megtekinthetnek az érdeklődők. Mindkét modell enyhe ráncfelvarráson átesve, új felszereltséggel és optimalizált funkciókkal kerül a kereskedésekbe.

A leglátványosabb újdonság a Mercedes csillagmintás fekete panel az autók orrán, amellyel nagyobb testvéreik megjelenését követik a járművek. Bár ránézésre talán keveseknek tűnik fel, de az elülső lökhárítókat is némileg áttervezték, valamint a hátsó lámpák dizájnja is változott. Az utastérben a kormánykerék lett új, valamint a korábban opcionális 10,25 colos központi érintőkijelző immár a standard felszereltség részét képezi. Ezen már az MBUX kezelőfelület legfrissebb változata fog megjelenni.

Az új funkciók és fejlesztések közé tartozik a Plug&Charge, így az erre alkalmas töltőállomásokon – például a vállalat hamarosan nyíló saját töltőközpontjainál – manuális azonosítás és töltésindítás helyett a töltés automatikusan elindul a kábel csatlakoztatásakor. Az EQA és EQB megkapta a nagyobb modellekből ismert Burmester surround hangrendszert is választható felszereltségként, valamint új kamerák és továbbfejlesztett vezetéstámogató rendszerekkel is gazdagabbak lettek a modellek. Sokak számára azonban talán a vonóhorog lesz a legnagyobb pozitívum, amely immár elérhető lesz az ötszemélyes EQB-hez.

A hajtáslánc alkatrészein egyik modell esetében sem változtattak a mérnökök, ám az aerodinamikai optimalizálásnak – amely elsősorban az új dizájnelemekből, az alacsonyabb gurulási ellenállású gumikból fakad –, valamint az új hatótáv-maximalizáló módnak köszönhetően mégis nőtt a hatótáv. A nagy akkus (70,5 kWh), elsőkerékhajtású EQA 250+ esetében közel 20 kilométeres növekedésről beszélünk, így az autó ideális esetben akár 560 kilométert is elmehet egy töltéssel a WLTP szerint.

Rendelni ősztől lehet majd az új változatokat, a kiszállítás pedig a jövő év elején kezdődik.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.