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
auto
2024. 04. 27. szombat

Csökkentik az ID.3 és a Cupra Born gyártását is

elektromos autó piac

Két műszakosra vált a Volkswagen ID.3 és testvére, a Cupra Born gyártása – erősítette meg a Volkswagen a német sajtó értesüléseit.

Az később dől el, hogy végleg így marad-e.

Csökkenő kereslet

Megegyezésre jutott a zwickaui Volkswagen gyár üzemi tanácsa és a gyár vezetése az ID.3 és az azonos futószalagon készülő testvérmodell a Cupra Born kapcsán. Így az elmúlt hétfőtől kezdve megszűnik a harmadik műszak az 5-ös számú csarnokban, ahol a két modell készül. A piaci helyzet függvényében a jövő évtől kezdve azután a gyártás teljesen átállhat a klasszikus kétműszakos termelésre – nyilatkozta a vállalat szóvivője a dpa hírügynökség kérdésére.

A vállalat már októberben csökkentette a gyár termelését, jelenleg pedig a két gyártósorból csak az egyik működik.

Az IG Metall szakszervezet attól tart, hogy a beszállítókat is kellemetlenül érinti a márka villanyautói iránti kereslet csökkenése, és nagyjából egy kétéves időszakkal számolnak, mire javulhat a helyzet.

A vállalat zwickaui gyára csak tisztán elektromos autókat gyárt, és 10 ezer ember dolgozik a létesítményben.

Szünetel az ID.4, ID.5 és a Q4 e-tron gyártása

Ahogy arról nemrég beszámoltunk, a villanymotorok hiányára hivatkozva a vállalat három héten át, így jelenleg is éppen szünetelteti az ID.4, ID.5 és Audi Q4 e-tron modellek gyártását az üzemben, mivel az alkatrészt inkább az ID.7-nek tartogatják. Egyelőre azonban a legújabb elektromos modellnél is csak alacsony értékesítési számokat látunk, a vállalat szeptemberben 59, októberben 181 darabot adott el az ID.7-ből Németországban – a típus gyártása augusztus 23-án kezdődött.

Megkezdődött a Volkswagen ID.7 gyártása

Nem a Volkswagen az egyetlen, amely műszakokat vezet ki a német autógyárában. A Tesla július elején szüntette meg a Model Y szombati gyártását Berlinben, és sajtóértesülések szerint elhalasztották a harmadik műszak indulását is. A cég ugyanakkor ezt nem a kereslettel, hanem a gyártás hatékonyságának növelésével magyarázta. Az amerikai márka gyártási darabszámait hivatalosan nem közlik régiós bontásban, de azt tudjuk, hogy Európában a második negyedévben 65, a harmadikban 63 ezer fogyott az Y-ból.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.