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
auto
2024. 04. 30. kedd

Itt vannak az első hivatalos fotók és adatok a Xiaomi autójáról

elektromos autó

A kínai ipari és informatikai minisztérium ismételten közzétette azon új autómodellek katalógusát, amelyeknek hamarosan megkezdődik az értékesítése az országban, és ezúttal is szemezgethetünk az izgalmas újdonságok között. Megkaptuk például az első fotókat és adatokat a Xiaomi legelső villanyautójáról.

A világ egyik legnagyobb okostelefon-gyártója 2021-ben jelentette be hivatalosan, hogy saját fejlesztésű elektromos autókkal kíván megjelenni az autópiacon – néhány hónappal később meg is alakult a Xiaomi EV Company Ltd., a cég autós bizniszért felelős leányvállalata. Az elmúlt két évben viszonylag csendben folyt a fejlesztés, s a vállalat nehézségeiről, valamint egy lefotózott prototípusról szóló híreken kívül nem sokat hallottunk a mobilgyártó terveiről.

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

Most azonban számos részletre fény derült, megtudtuk például, hogy az első Xiaomi autót SU7-nek fogják hívni, és a kínai állami tulajdonban lévő Beijing Automotive Industry Holding Co. (közismertebb nevén BAIC) fogja gyártani számára.

A jármű 4997 mm hosszú, 1963 mm széles, 1455 mm magas, és kereken 3 méter a tengelytávja, azaz hosszabb, mint az új Tesla Model 3, és a NIO ET5 szedánján is túlnyúlik. A hátsókerékhajtású, egymotoros változat csúcsteljesítménye 220 kW lesz, a duplamotoros típus pedig 496 kW leadására lesz képes. Előbbinél 210, utóbbinál 265 km/h lesz a végsebesség.

Az SU7-et kétfajta akkuval szerelik majd: az olcsóbbik, LFP kémiás aksit a BYD fogja szállítani, a drágább, NMC cellákat pedig a CATL-tól szerzi be a Xiaomi. A hatótávról egyelőre nincs infó.

Az autóban a Xiaomi saját operációs rendszere, a HyperOS fog futni, de arról egyelőre nincs hír, hogy ez milyen innovatív funkciókat tartogat a vásárlók számára. Sajtóértesülések szerint a modell sorozatgyártása még idén decemberben elkezdődik, hogy jövő év februárjában már el is indulhassanak a kiszállítások.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.