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 Ahogy arról mi is beszámoltunk, a Nissan az angliai gyárát szemelte ki európai elektromos terveinek központjául, ahol három modell, a Juke a Qashqai és a LEAF készülhet majd a jövőben. Most az Automotive News Europe tudott meg pár újabb részletet. A nagy visszatérés A három modell közül elsőként, már 2024 végén bemutatkozik az új Nissan LEAF – ezt 2025-ben követi majd a Juke, 2027-ben pedig a Qashqai elektromos változata, tudta meg az Automotive News Europe szaklap. Mindhárom új modell a vállalat angliai, sunderlandi gyárában készül majd, amelyre 423 millió fontot, hozzávetőleg 183 milliárd forintot költenek, hogy átállítsák az elektromos modellek gyártására. A Juke és a Qashqai inkább a SUV vonalat követik majd, de a LEAF ezektől eltérően alacsonyabban épített crossover lesz, amely így más vásárlói rétegeket célozhat meg, és a cég szándékai szerint elkerüli a házon belüli versenyt. A formavilágot a korábban már megvillantott Chill-Out koncepcióautóból származtatják le. Nissan Chill-out Az új LEAF az Ariyából, illetve a Renault Mégane-ból ismert elektromos hajtásra optimalizált CMF-EV platformra épül, az akkumulátorok pedig a sunderlandi gyár mellett, a japán márka kínai partnere, az AESC által jelenleg is épített új cellagyárban készülnek majd. A gyártó által ötödik generációsnak titulált akkucellák 30 százalékkal nagyobb energiasűrűséggel rendelkeznek majd, mint a jelenlegi modell 62 kWh-s pakkja. Az autógyártó egyik vezetője még tavaly azt nyilatkozta a lapnak, hogy 2010-ben, amikor az eredeti LEAF bemutatkozott, még 1000 dollár körül volt 1 kWh akkukapacitás ára, de 2022-ben ezt már nagyjából 150-ért veszik. (Az összeg cellaárnak elég magasnak tűnik, feltételezzük, hogy akkupakk szintű árakról beszélt a szakember). A Nissan LEAF az elektromos autók történetének egyik kulcsfontosságú modellje, amely anno a valaha gyártott legnagyobb darabszámban értékesített villanyautó is volt. Mostanra viszont a többször frissített modell eladásai alaposan megcsappantak. A modellből 12 év alatt több mint 650 ezret adtak el a világon, az idei év első 10 hónapjában azonban a típus fő piacain, az Egyesült Államokban, Európában és Japánban kevesebb mint 38 ezer fogyott, ami 27 százalékkal marad el a 2022-es adatoktól. Hivatalos: jön a tisztán elektromos Nissan Juke és Nissan Qashqai 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!